Bijzondere klok

Inbraak en diefstal, veel klokken waren vroeger een kapitaal waard, deze markt is zwaar ingezakt. Ik zie zulke sloten btw nog wel eens aangeboden worden.

Overigens is een simpele schroevendraaier genoeg om het slot te kraken, dus van weinig nut.

2 likes

Een slijptol was nodig :joy:
Hier nog een uurwerk foto

6 likes

Dat slot zat er niet voor niets .
Klok heeft in de guldenstijd waarsch. een bedrag met 3 nullen gekost. :innocent:

1 like

Haha, wekkerwerk mist, leuk voor de hobbyist

1 like

Vaak zelfs vier nullen

1 like

Ik vind hem in ieder geval bijzonder lelijk :sweat_smile:

3 likes

Dat lelijk is nog mild uitgedrukt, binnenwerk is curiosa en doneer het aan @plees

2 likes

Tsja, deze volkomen leek ziet fraai gedreven koperen staven, en dito radar werk :woozy_face:
Mijn handen jeuken ook om de buitenkant een opfrisbeurt te geven, en de onschuldige maagd te ontdoen van haar blote theezakjes, en haar decent gekleed een verder leven te gunnen.
Ik heb er wel een fles bubbels voor over, maar Plees is mij al voor.

p.s. ik heb de tijd nog meegemaakt dat mijn grootvader een vermogen voor zoiets heeft betaald

1 like

Op marktplaats gooien ze je er dood mee, kan je veel dames opnieuw aankleden :smirk:

1 like

Aan deze klok zit voor ongeveer 4 euro geel koper, hoe ik dat weet, wij hebben er honderden gesloopt voor het koper. John deed dat graag, en wij kochten de inboedels van klokkenmakers en horlogemakers op, en dan moest je het helemaal leegmaken, vandaar.

2 likes

Mwoh, vermoed van niet
 Ik zie een raetjetoe. Kijk bijvoorbeeld eens naar de achterkant van de ‘wijzerplaat’. Je ziet nog de letters van het gerecyclede oude reclamebord oid wat hiervoor is gebruikt :laughing: Is inderdaad categorie

Best leuk ding en er vallen vast leuke verhalen aan te koppelen, maar waarde zit er volgens mij niet in. :man_shrugging:t2:

1 like

Heb je de sleutel wel van dat hangslot?
:yum: :yum: :yum:

1 like

:point_down:t2: :grin:

1 like

Dit is wel een mooie originele stoelklok. Ik heb een soort gelijke maar niet aan een slotje :rofl: in euro’s zijn ze wel erg gedaald. Vroeger zeer geliefd en waardevol. Je hebt een goed exemplaar zeker beter dan de meeste op marktplaats. Een echt antieke heeft zeker nog wel waarde.

1 like

Ik heb m inmiddels aan @Plees gedoneerd.
Liever naar een liefhebber :+1:

9 likes

Als het een horloge was hoe zou je het dan noemen :wink:

1 like

Polsklok :expressionless:

2 likes

Heb een (oud) collega die z’n huis vol heeft hangen.
Toen het spul nog waarde had was het voortdurend ‘Deze behoudt z’n waarde’ .
Nu ze gratis af te halen zijn worden vooral de oude vraagprijzen erbij gesleept
:joy:

Een beetje zoals sommige horlogemodellen die heel abrupt over hun hoogtepunt de vrije val in keilden dus. :grin:

Leuk ding. Zal wel wat werk in kruipen gok ik zo, maar ik kijk al uit naar de fotos van het restoratietopic. :sunglasses:

1 like

Idem dito!
:innocent:

1 like