Goedenavond allen,
We hebben een appartementje gekocht en deze klok hing er nog.
Iemand een idee of dit een bijzonder exemplaar is?
De inmiddels overleden vorige bewoonster heeft m met een hangslot aan de muur bevestigd
Goedenavond allen,
We hebben een appartementje gekocht en deze klok hing er nog.
Iemand een idee of dit een bijzonder exemplaar is?
De inmiddels overleden vorige bewoonster heeft m met een hangslot aan de muur bevestigd
Inderdaad eigenaardig curiosa aan de wand.
Helaas kan ik je niet verder helpen dan te beaamen dat ik het ook zeer bijzonder vind
Bijzonder
Lijkt mij een bijzonder exemplaar maar ben geen kenner
Aparte manier van beveiliging
Museaal!
Ik hoop dat de maker van het uurwerk meer talent had dan de maker van de schilderingen
Het is een Friese stoelklok
PS: fijn dat als je op een kop met het woord ‘klok’ erin klikt ook eens gewoon een klok ziet
Idd Friese stoeltjesklok. Collega van me kocht ooit één op Marktplaats, lelijk geschilderd met bouwmarkt verf. Na weghalen kwamen de 18e eeuwse kleuren weer tevoorschijn.
Inderdaad mijn gedachten. En hele bijzondere manier van beveiliging, maar goed er zijn nog hele volksstammen die denken dat hun klok een vermogen waard is en ook alszodanig is verzekerd en beschreven.
Het is in ieder geval een mooi stuk met waarschijnlijk een bijzonder verhaal.
Niet in de container
Als je hem weg wil doen biedt zich hier een vrijwilliger aan
Leuk uurwerk. Maar één uurwerk foto, maar ziet er niet uit als goedkope rommel. Ik zou hem gewoon op marktplaats zetten. Of de lokale kringloop blij maken. (Geef het ding maar aan @Plees )
De plaatselijke sexclub heeft ook vast wel belangstelling
Nou deze klok ga je dus niet in de container gooien, waarde heeft die totaal niet, maar je kunt er iemand blij mee maken b.v. Friso die gaat er ongetwijfeld iets moois van maken. En iemand blij maken is ook winst. En misschien laat Friso hier dan foto s zien wat hij of zijn vrouw er van gemaakt hebben, ook leuk.
Ik zou hem laten beoordelen door een goede antiekhandelaar of klokkenmaker. De klok lijkt incompleet, maar het uurwerk lijkt van een echte stoelklok te zijn. 25 jaar geleden werden hier topprijzen voor betaald. Die tijd is helaas voorbij. Een gewone stoelklok in werkende staat hoeft soms niet meer dan 500 euro te kosten, maar er zijn exemplaren die nog steeds duizenden euro’s waard zijn, afhankelijk van de plaats waar ze gemaakt zijn, wanneer en door wie. Zeker te goed voor de kringloop.
Friese Stoelklok, weinig waarde, slot was normaal in die tijd. Je krijgt 50/100 euro voor onderdelen.
Waar was dat slot dan voor, echt tegen diefstal bij inbraak? Of waren ze bang dat bezoek het ding mee zou nemen?