Persoonlijk heb ik dit soort ‘drivers watches’ altijd heel bijzonder en gaaf gevonden.
O.a. Bulova, Azimuth, Derby en misschien wel de meest bekende (en onbetaalbare) MB&F hebben allemaal zo’n ‘drivers watch’ in hun collectie.
Maar er is dus ook de Amida Digitrend. En persoonlijk vind ik dit ‘jumping hour’ concept het mooiste!
Tijdens de laatste Rikketik beurs kwam ik de stalen versie van deze Amida Digitrend tegen.
Prachtig horloge, in zeer goede staat en volgens de verkoper net geserviced.
De vraagprijs van 1250 euro (uiteindelijk 1100 euro) was op dat moment teveel daar waar ik ook net een Breitling Navitimer Montbrillant Datora.
Tot ik opeens de Amida Digitrend op Marktplaats tegen kwam. In de advertentie stond bieden.
En de verkoopster gaf in de advertentie aan dat ze het horloge ik een doosje in de la bij haar moeder had gevonden en dat deze van haar overleden vader was die hem heel af en toe droeg maar meestal in de vitrine had liggen. Het horloge verkeerde dan ook in nieuwstaat volgens de verkoopster.
Als dit bij een Rolex was geweest dan had ik mijn sterke twijfels, maar bij dit horloge leek het allemaal te kloppen.
Na zeer prettig contact te hebben gehad met de verkoopster die in eerste instantie logischerwijs zich wilde verdiepen in de waarde van het horloge werd het horloge mij een week later ‘gegund’ en ging haar moeder akkoord met mijn bod.
Toen ik het horloge bij haar thuis ophaalde was ik zeer blij verrast… Het horloge zag er inderdaad nog als nieuw uit! Ze had nog voor me gezocht naar de box zei ze maar die had ze helaas niet meer gevonden. Wel een rekening van een servicebeurt die het horloge had gehad ik 2019.
Ben er enorm blij mee en vind hem misschien nog wel mooier / bijzonderder dan de stalen versie.
Ben benieuwd of er meer Forum leden met een ‘drivers watch’ zijn.
Nou genoeg geschreven, tijd voor foto’s.