Vandaag een Zenith Autosport ontvangen die ik geërfd heb van degene door wie ik gedeeltelijk ben opgevoed. Hij was in 2012 overleden en ik wist dat hij altijd van horloges hield. Kan mij echter alleen LCD horloges herinneren. Zijn vrouw had de Zenith een aantal dagen geleden weggegeven aan een bekende van mij.
Ik ging daarna op zoek naar exact dit model en kwam uit bij @gekkehuus die er toevallig een had liggen. Tot mijn verbazing kwam ik vandaag de bekende tegen die mij het horloge cadeau had gedaan. Heb nu dus het horloge in bezit van degene door wie ik was opgevoed. Gevoel die ik heb bij het dragen is onbeschrijvelijk.
Betreft een Zenith AutoSport met een automatisch uurwerk. Ik weet er absoluut niets over dus als iemand info heeft hoor ik het graag. Hij heeft wat patina, maar loopt eigenlijk nog erg goed.
Ha Adil, dat is even gaaf! Ik vind vintage mooi, maar zeker met zo’n persoonlijke historie erbij lijkt me er dat een die nooit meer weggaat. Geniet ervan!
Bedankt en dat is zeker waar. Even getwijfeld om het horloge ergens veilig op te bergen, maar toch besloten om het te dragen. Brengt weer mooie herinneringen naar boven.
Mooi horloge (met de datum op half 5) en een mooie herinnering ook nog !
Het hele verhaal begrijp ik niet precies, maar dat hoeft ook niet.
Ik begrijp nog iets niet, heb je er nou twee ?
Zo ja, perfect.
Zo nee, het tweede exemplaar ook binnenharken.
Beter mee verlegen dan om verlegen !
Nee klopt, heb het bewust een beetje vaag gehouden. Wil niet mijn gehele levensverhaal op internet plaatsen. Gaat eigenlijk ook meer om het horloge die ooit van een dierbare is geweest. Totaal niet verwacht dat dit horloge na al die jaren bij mij terecht zou komen.
Heb op dit moment alleen dit horloge en geen tweede exemplaar.
Mooi verhaal. Dat vind ik zo mooi van een horloge. Het is vaak een heel persoonlijk item. Door het dragen ervan heb je degene van wie hij geweest is heel dicht bij je. Draag hem in goede gezondheid!
Ik vind het sowieso al een erg mooi horloge maar de herinneringen aan de drager ervan maken het een erg speciaal horloge.
Heel veel mooie tijden met deze prachtige Zenith!