Bijzondere 'Nieuwe' Aanwinst!

!Veel te lang verhaal dat perfect verteld had kunnen worden in enkele zinnen!

Vroeger als klein manneke verzamelde ik altijd zippo’s (aanstekers). Enkele keren per jaar trokken we een dagje/weekendje naar zeetoe met de familie. Daar was 1 winkeltje die vanalles verkocht (Aanstekers, sleutels, riemen en sinds enkele jaren ook horloges!). De horloges die er verkocht werden waren grotendeels prul. Gisteren nog eens een bezoekje gebracht en gezien dat ze morgen de boeken dicht gooien.

Omdat ik toch een soort ‘aandenken’ wou buiten al de aanstekers die ik vandaar heb, toch eens tussen de horloges gekeken en deze sprong er uit voor mij! Ik hoor sommige mensen al denken ‘Huh jij,een digitaal horloge?’ Maarja toch gekocht! Hij was voorzien van een nieuwe batterij dus zal nog wel een tijdje lopen :stuck_out_tongue:

Eerlijk, ga ik deze veel dragen? Nee.
Krijgt deze een mooi plaatsje in de collectie? Absoluut!

Bij deze: Casio SW 200

Fun fact: het kaartje van de frank hangt nog op de achterdeksel en het model zou volgens het internet ook een late '80s-begin '90s zijn :joy::see_no_evil:

35 likes

Mooi aandenken en lekker cool retro (1990). Er hoort ook nog een koordje bij dat door de ogen aan de bovenzijde ging. Dan kon je hem als reguliere stopwatch om je nek hangen.

3 likes

Super cool! :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

1 like

Thanks en ja klopt haha! Oh echt? Weer iets bijgeleerd! Wel vet!

2 likes

Thanks! :raised_hands::raised_hands:

2 likes

Ik heb jarenlang digitaal gedragen, maar dat doet me niet zo veel meer. Maar dat wil niet zeggen, dat ik niet blij kan zijn voor iemand anders. het is zeker een bijzondere NOS vangst met een bijzondere look. Het is weer eens wat anders.

Toevallig dat je Zippo noemt, want daarvan heb ik me pas een horloge gekocht… Ja, die verkochten ook horloges. Zal ongetwijfeld een plakmerk zijn, maar ze zijn er echt. Nu zit dit horloge wel in een partij, en ziet er verschrikkelijk uit, maar voor de verzamelaar zal het wel “waarde” hebben… Ik moet hem nog krijgen, maar voor mij heeft het zelf geen waarde. Daar maak ik dan liever een verzamelaar mee blij…

2 likes

echt leuk !

Die kloemel ligt al minstens 25 jaar weg te ebben in dat winkeltje… het boeit geen reet dat het eigenlijk niet veel voorstelt… je verhaal en bijhorende emotionele waarde/ nostalgische herinneringen die je blijft koesteren telkens als je het klokje ziet is die paar euro meer dan waard. Veel plezier ermee!

1 like

Altijd leuk zulke aanwinsten.

1 like

Hier ook! Voor ik echt intresse had in horloges altijd een digitaal casiotje gedragen (ik dacht de a164 of 168) maar die heb ik inmiddels ook gewoon een eigen plekje gegeven zonder dat ik hem draag. Zou hem wel nooit wegdoen, te veel leuke herinneringen mee gehad :smiley: . Thanks, inderdaad!

Oh wat leuk! Wist zelf niet dat er ook horloges van in omloop waren. Echt een mooi, leuk ding!

Waarschijnlijk ja haha! Zo denk ik er ook over! Dankuwel!

Klopt absoluut! Merci!

Ik ben nogal een nostalgisch type dus snap je aankoop helemaal. Waarschijnlijk had ik nog een paar foto’s van de winkel gemaakt voor ‘later’…

Veel plezier met de aankoop! :+1:t3:

2 likes

Haha thanks! Komt helemaal goed!

Merci! Jaren '80 waren ze inderdaad heel populair!