Bijzonderheden Seamaster 166.002

Hallo allemaal,
Na een tijdje meelezen op dit forum heb ik mij aangemeld ivm de aanschaf van mijn eerste mechanische horloge. Na een jaar of 10 een Seiko quartz van ex-vriendin gehad te hebben vond ik het wel tijd voor wat anders. Ik hou van vintage dress watches, liefst zilver/rvs. Na een lange speurtocht de gok maar gewaagd door een Seamaster te kopen via Chrono24. Begin van een leuke hobby hoop ik. Om niet meteen een verkeerde manier van start te gaan hoop ik hier wat feedback te krijgen over mijn aankoop. Overigens met Trusted-checkout, dus als het echt niets is kan hij nog terug.

Hieronder enkele foto’s. Wat mij zelf al is opgevallen n.a.v. research hier is dat er geen origineel glas in zit, het Omega logo ontbreekt. Ook geen originele band. Dat wist ik bij aankoop, desondanks toch gekocht. Verder zie ik nu dat er wellicht iets is met de bevestiging van de ring boven het serienummer. Het lijkt alsof er een gedeelte ontbreekt? Kroon lijkt verder origineel. Wat valt jullie verder op? Ik ben een absolute beginner op dit gebied. Ik hoor graag!

2 likes

Ik zie eigenlijk niets merkwaardigs, alles lijkt te kloppen.
Het feit dat het glas niet gemerkt is, maakt niet veel meer uit aan de marktwaarde bij dit soort vintage horloges. En wat had je voor band verwacht dan?

Welkom!

Ik zie ook geen dingen die verkeerd zijn, mooie aanwinst! Mocht je dat graag willen zou je kunnen overwegen bijvoorbeeld een omega gesp te kopen voor het bandje.

Welkom. Mooie Omega :slight_smile:

Welkom op het forum, Gentry!

Mooi ding!! Stijlvol :slight_smile:

Lijkt me in orde

Dank voor de snelle reacties. Ik had overigens geen verwachting van de band, het gaat met in eerste instantie om het horloge, maar het is altijd leuk als er een Omega band/gesp bij zit.
Ik ontvang 'm deze week. Maken een horloge dan doorgaans meteen open?

De originele band zal inmiddels wel vergaan zijn, een Omega gesp is niet zo moeilijk, mooi vintage stijl bandje erbij en je bent het mannetje

Mooi horloge overigens :+1:t2:

Goed zoeken naar een mooie originele gesp. Veel fakes in omloop. Leren bandjes vind je eigenlijk nooit origineel op oude horloges. Daar blijft niks van over na zoveel jaar. Glas kan je altijd laten vervangen voor glas met logo.

Kekke dresser hoor , netjes :thumbsup:

Mooie Omega! Goede keus. Wat mij erg opvalt is de prachtig ontworpen rotor. Ik zie graag een NA topic over dit stuk volgende week :slight_smile:

Welkom Gert! Goede keus deze mooie dresswatch. Ik heb zelf vaak een omega gesp erbij gekocht. Maakt het heel mooi af! Originele kan maar zo 40 euro kosten. Glas kan eventueel ooit vervangen worden. Lijkt me verder origineel.

Heel mooi horloge, zie hem staan op Chrono24 maar die prijs…hoop dat je nog flink hebt kunnen onderhandelen…

Dank voor positieve feedback. Ik ga op zoek naar een gesp. Glas laat ik voorlopig even voor wat het is. Kan later wellicht vervangen bij een algehele servicebeurt.
En over de prijs: Ja, daar is over onderhandeld, wellicht wat teveel betaald maar ik ben er blij mee, dus dan is de prijs wmb goed.:wink:

1 like