Bill Yao, bekend van Seiko-modificaties en buitengewoon goede hommage horloges is een nieuw project gestart. Je kunt er hier: http://forums.watchuseek.com/forumdisplay.php?f=325 alles over lezen.
In het kort: Bill wil een hommage maken van het originele J.Bond-horloge uit de fim Dr. No: een Rolex 6538. Er worden er 300 gemaakt, prijs $700,-- De voorinschrijving is vanaf nu geopend. Hier zie je wat je daar voor krijgt http://www.mkiiwatches.com/WSWrapper.jsp?mypage=le_kingston.htm
Ik ben zelf een groot liefhebber van het origineel maar dit is een heel erg leuk ding. Bovendien is een Big crown niet voor iedereen realiseerbaar, dit is een mooi alternatief, top!
zie ik dit nu verkeerd of zit ik te dromen hier
word (bijna)reclame gemaakt of wel degelijk
reclame gemaakt voor een nep rolex.
Tja, misschien heb je wel een punt, maar… hoeveel ProPlofs zijn er wel niet verschenen na het origineel en hoeveel Fliegeruhren lijken er niet gelijk aan het oorspronkelijke model.Hoeveel horloges hebben niet de ‘Mercedes’-wijzers van Rolex? (En hoeveel nummers hebben we wel niet op onze iPods staan, die eigenlijk allemaal covers zijn van lang geleden?)
Zolang Bill Y. duidelijk stelt dat het een hommage is en geen kopie, lijkt het me geen probleem! Hij gaat ook niet in de markt van Rolex zitten: voor de prijs van zijn horloges heb je bij Rolex niks; hij verpest hun markt niet: ze hebben geen vergelijkbaar product en hij houdt zich verre van de naam Rolex of hun patenten. Als laatste: de mensen die een MKII dragen, dragen dat ook uit; ik denk ook dat de meeste kopers al een Rolex in huis hebben. (Ik niet, overigens).
Wat dit is laat ik even in het midden. Wat ik wel met Dreski eens ben is dat het leuk zou zijn als Rolex zelf met een re-issue zou komen. Daar zitten natuurlijk veel mensen op de wachten… Ik denk dat het niet de stijl van Rolex is om met een re-issue te komen ofzo? Dat ze vernieuwend willen blijven misschien? Ik vraag het me soms ook af namelijk.
Tja, Rolex is nou eenmaal anders dan bijvoorbeeld Omega, een mooi merk, dat echter bezig blijft met eindeloze series re-issues en dan vooral in Ltd editions (10.000 of zo ). Kan mij niet heugen dat Rolex ooit een re-issue heeft uitgebracht. Gewoon lekker eigenzinnig en er vooral ook niet over communiceren naar buiten. Dat is nou eenmaal hun politiek, take it or leave it.
Tja, Rolex is nou eenmaal anders dan bijvoorbeeld
Omega, een mooi merk, dat echter bezig blijft met
eindeloze series re-issues en dan vooral in Ltd
editions (10.000 of zo ). Kan mij niet heugen
dat Rolex ooit een re-issue heeft uitgebracht.
Gewoon lekker eigenzinnig en er vooral ook niet
over communiceren naar buiten. Dat is nou eenmaal
hun politiek, take it or leave it.
Klopt wat je zegt maar ik vind het een gemiste kans en slechte marketing.