Binnen bij de Kringloop

Lijkt mij een prima systeem. En als het niet zo goed zou werken zou het niet bestaan.

Ik heb wel meer sympathie voor volledige idealistische kringlopen, versus commerciële clubs.
Dat laatste lijkt me eigenlijk onwenselijk, omdat kringlopen toch een soort charitatieve associatie hebben.

3 likes

Dat mag uiteraard Lex, ik heb de wijsheid ook niet in pacht :blush: :blush: :grin:

3 likes

Dat zal ook wel meevallen, heel veel mensen hebben geen verstand of interesse in horloges. Geef dan die kleine groep mensen met liefde en verstand van vintage horloges de kans om zo een horloge goedkoop te kunnen bemachtigen in een kringloopwinkel voor verzameling of restauratie. Het is immers gratis weggegeven.

Waarom? Zodat het dan weer geflipperd kan worden?

Iets is waard wat het waard is. Als je iets hebt, moet je het gewoon verkopen voor een prijs die het waard is.

3 likes

Roccomax, we weten nooit wie wat heeft ingeleverd. Vaak zijn het tasjes met van alles, daar zit soms iets waardevols bij. Daardoor is het onmogelijk de eigenaar te achterhalen. De kringloop is niet een instelling om zoveel mogelijk geld te genereren, het is een instelling die volledig werkt met vrijwilligers.
Ik merk dat er onder sommige forum mensen nogal wat afgunst heerst, jammer. Bij een verkoop zijn altijd twee partijen, verkoper en koper. Beiden blij is toch mooi?

1 like

Tuurlijk!gewoon de prijs vragen die het waard is, maar bij veel kringloop winkels stijgt het naar hun hoofd.

Wat een rare gedachtegang. Het is óf een bedrijf, dan willen ze geld verdienen. Óf het is een charitatieve instelling die probeert met de inkomsten iets goeds te doen.
Als
Stel je voor, jij krijgt van iemand een duur horloge, zou je dit ook voor bijna niks op mp zetten als je het niet meer hoeft?

Hoe dan? Dit is toch iets anders dan wat je hier roept:

1 like

Dit onderscheid is in de praktijk nogal ondoorzichtig. De grotere kringloop-instellingen zijn zodanig opgeschaald dat het een hele bedrijfsvoering is geworden. Dat het hoofddoel ‘iets goeds doen’ is, betekent niet dat een dergelijke instelling toch een vrij klassieke bedrijfsstructuur kan hebben, waar een deel van de werknemers (goed) betaald krijgt om hun werk te doen. Ik zeg niet dat daar iets mis mee is, maar het is wel een gegeven.

Mensen, jammer dat dit item de fb kant op gaat. Kunnen we het een beetje vrolijk houden? Ik wilde graag informatie en tips. Welies nietes was niet de bedoeling. Voor je het weet gaat het weer over corona😉

3 likes

Ik ook niet, vandaar de duidelijke nuancering in mijn verhaal. En een positieve reactie van TS daarop. Alles helder.

2 likes

Ja ik vind het jammer dat die horloges uit de verkoop worden getrokken bij de kringloop, er kan makkelijk een vitrine staan met duurdere items.

Dus horloges nakijken prijzen en weer te koop zetten in die kringloop lijkt mij een beter systeem dan horloges meegeven aan een goedwillende, en die persoon ook de macht geven om te zeggen nee Marietje was toch niks hoor… (Ik vertrouw nou eenmaal niemand)

Ik heb als hobby echt kringlopen, en als je van veel dingen een beetje weet kan je nog best leuk spullen kopen, maar ja dat doet er niet toe, door acties als hier boven wordt het vinden van leuke dingen steeds moeilijker…

1 like

Ik heb ook nog gewoon een baan. Pre-Corona mocht ik tussen twee afspraken, mits de tijd het toeliet, nog wel eens een kringloopzaakje aandoen. Da’s wat einmal…