Binnen een minuut 32 seconden voorlopen!

tja…
de titel zegt genoeg denk ik…

het gaat trouwens om een mortima die heel veel te snel loopt,is dat nog te redden voor een redelijke prijs. of is het onbegonnen werk en gewoon kastopvulling?

morgen fotoke…

even een vinnige tik geven.
veer zal zichzelf gegrepen hebben.

hebben jouw horloges opeens de lente kriebels, martin? Eerst de Gruen en nu dit! Geef 'm 'n drop kick en hopelijk doet alles 't weer?!

Die Mortima verdient een goede rammeling…
Ofwel is ie op stervan na dood…MORTima :smiley:

Ben blij, ben je ook weer snel thuis van je werk.

Jack

32 seconden binnen een minuut is wel erg veel…

Maar te redden is dat in elk geval. Het is een vintage en dus heeft het werkje al een hele tijd goed gelopen…

Hoogstwaarschijnlijk “plakt” het spiraaltje, mogelijk is het horloge sterk gemagnetiseerd.

Een goeie tik geven kan wel helpen, maar als het horloge gemagnetiseerd is of het spiraaltje aan elkaar kleeft door olie, dan is dat slechts een tijdelijke oplossing.

Zo’n oude Mortima is echt wel de moeite om te laten herstellen, dus ik raad je aan (als je het zelf al niet kan) om dit horloge een service-beurtje te geven bij een onafhankelijke, zelfstandige uurwerkmaker. Kost zeker geen fortuin en de Mortima zal je eeuwig dankbaar zijn. :slight_smile:

MVG,

Chris.

Nou ik heb eens gekeken en idd de spiraal was mis,ik heb balansbrug losgeschroeft de spiraal uit de knoop gehaald(zat op 1 slag dubbel) en teruggeplaatst en loopt weer als een zonnetje.

zo heb ik ongeveer 15 vintages die wel wat mankeren…grrr

maar ook iets leuks gevonden een onoogelijk oud uurwerkje wat dus een P.U.W call 60 bevatte en dat schijnt weer het eerste chronometer uurwerk te zijn wat in duitsland gemaakt is en

BINNEKORT WAT FOTO,S VAN AL MN VINTAGES

Hallo astonmartin,
Als er niets ernstigs met het horloge is gebeurd, kan het zijn dat de spiraal plakt of, na een val of stoot, dat de spiraal ergens achter haakt.
Schoon laten maken is dan een goed idee.
Groet,
Creatempo.nl