Een paar minuten geleden gearriveerd. De Roamer Searock die ik een tijdje geleden al aankondigde. Ik heb een paar keer achter het gevist met dit horloge. Toen de laatste eigenaar hem kocht, heb ik 'm een mailtje gestuurd met de vraag of hij aan me wilde denken als hij er vanaf wilde. En dat deed hij. Ik heb 'm kunnen kopen voor het bedrag dat hij ook betaald heeft. Wel fair!
Deze Roamer vinkt voor mij alle hokjes aan: normale grootte (42mm), duiker, vintage en kleurrijk!
Snel twee foto’s: eentje op het aanrechtblad en de ander aan de microscoop van mijn kinderen.
Gaaf Menno, dat je al je hokjes hiermee kunt afvinken. Betekent dat dat je nu bent uit-verzameld??
En de secondewijzer is niet alleen mooi qua kleur, maar ook uniek qua vorm! (tu)
Heel veel plezier ermee! :}
Gaaf Menno, dat je al je hokjes hiermee kunt
afvinken. Betekent dat dat je nu bent
uit-verzameld??
En de secondewijzer is niet alleen mooi qua kleur,
maar ook uniek qua vorm! (tu)
Heel veel plezier ermee! :}
Uitverzameld? Mmmwha, op dit moment zou ik inderdaad niet weten wat ik zou willen toevoegen. Tja, er zijn wel een paar horloges die ik nog zou willen hebben, maar die vind ik te duur. Als er iets moois en goedkoops voorbij komt, kan het zo allemaal veranderen!
Menno is in zijn sas, geheel tevree,
zijn verworvenheid is tip-top oké
Normale grootte, duiker, vintage en kleurrijk,
alle hokjes zijn aangevinkt, hij voelt zich de koning te rijk
Deze Roamer schenkt hem lentekriebels, begeerte en vreugde,
en dat geeft deze hobby zoveel geneugte!!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze fraaie Roamer.
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
Hij maakt niet de indruk een re-ssue te zijn: lumen is nog redelijk, maar onder een horlogemakers-loep zie je toch wel ouderdom: aanslag op de chapterring, verkleuring van de wijzerplaat tussen de 11 en de 1 aanduiding. Behoorlijk oude lumen dot op de bezel en een gepolijste kast, waar eerst de ‘zonnestralen’ zaten (geborsteld vanuit het midden van het horloge). Ik heb 'm niet opengemaakt…
Maar goed, de vraag blijft -terecht- van wanneer is 'ie?
Leeftijd lijkt mij tweede helft jaren 1970. Je ziet nog dat speelse maar ook al de schrik van de steeds groter wordende quartzcrisis in z’n gezicht. Omdat het een mechanisch horloge is, is het geen jaren 1980. Als je naar de website gaat zie je het bekende gat in de geschiedenis tussen jaren 1970 (in dit geval 1972 waar ze melden dat ze begonnen met de verkoop van hun quartz uurwerk) en vaak jaren 1990, in dit geval pas 2003 waarin ze aangeven te kiezen voor een nieuw image. In de tussentijd zou Roamer niet failliet zijn gegaan en het in de jaren 1990 zelfs bij tijd en wijle goed hebben gedaan. Maar dan niet met horloges met een 70’s look en feel.
Vandaar mijn guesstimate: tweede helft jaren 1970.