Had Menno bericht dat ik voor een prikkie een 6309 7040 had weten te verkrijgen op een bekend Brits forum. Moest er niks aan doen van Menno. Geen modificaties maar zo laten want de vraag is rijzende. Gedwee luisterde ik naar onze onderwater goeroe. Niet veel later bood hij aan om te ruilen. Ik zijn 6105 (door Rich A inelkaar gezet uit moeizaam verkregen onderdelen) en hij mijn 6309 met enige aftermarket onderdelen. Na 3 micro seamed zei ik ja en nu ga ik naar het postkantoor om deze leuke kussenvormige klassieker om te ruilen voor een hoekig icoon. Foto’s volgen. Menno bedankt en succes met de verkoop van je chrono’s. Nu nog een dvd vinden van Apocalyps Now.
(tu)
Tja, dat krijg je als je een collectie uitdunt! Ik kan (kon) kwartetten met de 6105s en ik had nog geen 6309!
Vorig jaar hebben Richard en ik een project gedaan: Richard heeft alle onderdelen die ik overal vandaan haalde (letterlijk van over de hele wereld) samengevoegd tot een 6105. Het moeilijkste onderdeel was de caseback! Dat moest natuurlijk van een 6105-8110 zijn!
Vaak kwamen de onderdeeltjes samen met oude 6105-delen: oude wijzers, een oude plaat enz. Bijvangst voor mij, voor anderen het onmisbare onderdeel. Verkoop hiervan (naar Canada, Singapore en Uruguay) zorgde er voor dat de kosten van de 6105-kit heel erg binnen de perken zijn gebleven.
Menno
De 6105, een subliem horloge:
- uurwerk is erg robuust
- efficiënte opwinding
- hackend
- mooi gemaakte plaat
Ik ben erg blij met de mijne, al krijgt die eigenlijk bijna geen draagtijd.
Wat is momenteel eigenlijk de “reguliere” prijs hiervoor??
Als je een ‘reguliere’ bedoeld, is het best wel moeilijk om een goede prijs te bepalen. Sommige originele halen (nog) 500 euro. Laatst is er een NOS met doos en al verkocht voor nog meer. Meer gewone uitvoeringen, gedragen, met gebruikssporen maar wel volledig origineel qua wijzers, bezel en plaat doet zo’n 300 - 400 euro.
De uitvoering die naar hharry gaat haalt dat natuurlijk nooit: het is een samengestelde, maar het ‘iconische’ blijft.
wjean op eBay verkoopt er weer wafflestraps voor. En ook al is een oyster heel mooi aan het horloge, een waffle staat 'm toch beter!
Menno
Aha,
De mijne is incl. alle originele onderdelen.
Ik heb wel een nieuwe wijzerplaat, wijzers, bezel insert en kroon erbij.
Het oude glas heb ik ook nog, dat was verschrikkelijk bekrast. Ik ben voor de saffierglazen “upgrade” gegaan. Dat maakt 'm echt af.
Wel een gedragen exemplaar, uiteraard. Mint kom je deze beaters juist nauwelijks tegen.
Als gezegd, een fijn en precies lopend horloge!
Bernard Schreef:
Aha,
De mijne is incl. alle originele onderdelen.
Ik heb wel een nieuwe wijzerplaat, wijzers, bezel
insert en kroon erbij.
Het oude glas heb ik ook nog, dat was
verschrikkelijk bekrast. Ik ben voor de
saffierglazen “upgrade” gegaan. Dat maakt 'm echt
af.Wel een gedragen exemplaar, uiteraard. Mint kom je
deze beaters juist nauwelijks tegen.Als gezegd, een fijn en precies lopend horloge!
Dan heb je een prijswinnaar! Vooral omdat de originele onderdelen er (los) bij zijn! Een origineel maar gekrast glas erbij geeft veel liefhebbers iets extra’s: zo zouden ze het in absoluut originele staat kunnen brengen.(Iets waar ik mijn schouders voor ophaal: wie zegt dat in een vorig leven het glas al niet een keer is vervangen door een origineel Seiko-glas).
Blijf 'm dragen! Ik vind ze steeds mooier worden!
Menno
Thanks!
Ik draag 'm niet vaak, soms weet ik niet waarom, waarschijnlijk omdat ik redelijk wat andere horloges heb.
Ik heb overigens wel de nieuwe kroon laten plaatsen, daarmee is er ook getest tot 10 bar waterdichtheid 
Met de oude kroon lukte dat niet. Het rubber daarin is vermoedelijk finaal vergaan en zou vervangen moeten worden.
Bernard Schreef:
Thanks!
Ik draag 'm niet vaak, soms weet ik niet waarom,
waarschijnlijk omdat ik redelijk wat andere
horloges heb.Ik heb overigens wel de nieuwe kroon laten
plaatsen, daarmee is er ook getest tot 10 bar
waterdichtheid
Met de oude kroon lukte dat niet. Het rubber
daarin is vermoedelijk finaal vergaan en zou
vervangen moeten worden.
Dan blijken we toch wat gemeen te hebben Bernard 
mooi man, ik heb 2 turtles 6309-7040 en ik zou best eentje kunnen missen voor een samengestelde 6105…
Gevonden op de baai…is dit een opgemaakte?? De moeite waard om erop te beiden??
groet, Justin
Yep, zit behoorlijk wat make-up op 
Aftermarket wijzerplaat, wijzers, bezelinsert, etc., maar ik persoonlijk vind dat niet erg.
Wat ik bij deze wel heel jammer vindt is dat de kast behoorlijk mat opgepoetst is. Er is niets meer van de originele (streperige) borsteling over.
Ofwel… het is een leuke klok, ondanks (of misschien wel dankzij ;)) de aftermarket parts, maar de prijs vindt ik nu al te hoog om op te bieden.
Helemaal met je eens…ik blijf hem wel volgen…zal me benieuwen wat de prijs gaat worden…
Groet, Justin
landrover110 Schreef:
Helemaal met je eens…ik blijf hem wel
volgen…zal me benieuwen wat de prijs gaat
worden…Groet, Justin
Ik blijf 'm ook even volgen, ben nl. ook benieuwd 
Ongelofelijk ::o http://cgi.ebay.nl/Seiko-6105-8110-vintage-diver-automatic-/120603314011?cmd=ViewItem&pt=Wristwatches&hash=item1c1484875b
43 biedingen en uiteindelijk weg voor $ 520 / € 391 !
Toch niet iemand van ons hoop ik 
Ik was het niet…
Groet, Justin
Ik dacht dat de populairiteit ver was weggezakt, maar gelukkig niet. Voor die prijs verkoop ik één van mijn exemplaren ook (en die is beter).
43 biedingen en uiteindelijk weg voor $ 520 / € 391
Dat is veel geld!!
wat een prijs, ik heb nog een 6309-7040 of 49 over, die lijken er aardig op, maar kosten gelukkig een stuk minder, dus wie wil er nog eentje?