Binnenkort in het NA gedeelte

Beste forummers(?),

In mijn voorstelrondje (wat niemand zich meer herinnert) zei ik dit jaar hopelijk mijn eerste Zwitserse horloge te kopen. Dat is na lang wikken en wegen deze geworden: de nieuwe Tissot Gentleman Swissmatic. Ik vind de stijl van het horloge met die dressy/casual uitstraling heel mooi en ook heel goed elke dag te dragen. Ook zal een mooie nato hem niet misstaan, evenals een lizard grain strap. Enige smetje: de lugbreedte is 21mm (maar dat heeft nooit iemand tegengehouden). Wellicht denkt men dat hij met de maat van 44mm toch veel te groot is om fatsoenlijk aan een pols te hangen, maar ik vind het nog best gaan (heb zo’n geprinte versie gepast)

Foto’s:

12 likes

Nogmaals een warm welkom dan! Een horloge van deze diameter is voor mij wel echt overwegend sporty en niet dress (ennuh, crownguards!) maar dat komt dan ook van iemand die vrijwel alleen kleine vintages draagt (33-38mm). Hij is wel fraai! Als je een mooie band zoekt voor deze lastige lugmaat kun je altijd nog èèn der bandengoeroes op het forum aanschieten om een maatgemaakte te bestellen. :thumbsup:

Inderdaad mooi voor iedere dag (als je de maat kan hebben). Gefeliciteerd!

Goeie keuze. Mooi clean horloge, en inderdaad voor veel gelegenheden te gebruiken.

Mooie Tissot! En ondanks de cleane plaat, toch veel te zien met die details.
Geniet van jouw eerste Zwitser.

Mooie aankoop, veel plezier ermee!

Iedereen die niet in horloges zit en onder de 20 is draagt toch een frisbie om de pols, die 44mm moet dan wel redelijk goed komen. Een mooie tissot op jouw leeftijd!

Mooie aanwinst, kende dit model nog niet. :blush:
Veel plezier ermee!

Is ook net nieuw

1 like

Mooi horloge, zelf heb ik (met een pols van 17,7 cm) ook een Tissot met een diameter van 44 mm en dat draagt prima. Veel plezier met je nieuwe aanschaf!

Mooi horloge! Van harte en geniet maar van je eerste Zwitser :+1:

Mijn beste,

Goed gedaan!!
Een fraai horloge van een befaamd merk!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Ah, hoef me dus niet echt te schamen. :grin:

Doet me met z’n robuuste lugs een beetje denken aan de inmiddels vintage L356 / L390 / L396 / L397 modellen:

Aangezien ze vandaag de dag ook van die MVMT-monstruositeiten van 45+mm als dressers afdoen zal dit wel meevallen. Qua band zal het inderdaad nog even een zoektochtje worden, en anders gewoon een 22mm ertussen proppen…

Mooi afgewerkt horloge met veel details!
En zeker een model dat je bij veel gelegenheden kan dragen! :slightly_smiling_face:

44mm is een flink formaat maar op jouw leeftijd mag een beetje -in your face- bling wel zo is mij intussen duidelijk geworden :sunglasses:

Vwb die onhandige lugmaat; je moet bijna altijd wel ergens een compromis sluiten!

1 like