Binnenkort ligt deze op de deurmat

Beste horlogeliefhebbers,
Binnenkort verwacht ik weer een nieuwe klok thuisbezorgt te krijgen! Het is een zomers klokje met een frisse gele kleur. Ik heb deze gekocht omdat ik op dit forum best veel seiko duikers voorbij zie komen en ze toch eigenlijk wel heel gaaf vind (vooral die kroon op de 4)! Een leuke klok voor erbij, voor niet al te veel geld, waarmee je ook niet al te krap hoeft te kijken (kan mee naar strand, op boot, met klussen hoeft ie niet af, enzenz)

Alleen heb ik mezelf niet echt verdiept in de beschikbare modellen. Kunnen jullie vertellen wel type dit is en wat jullie eraan opvalt?

Bedankt,
Malverne

Hij heeft vierkante indices zoals een USA model en is tot 150m waterdicht. Dat is apart. De meeste SKX modellen zijn 200m. Mooie vangst hoor!

hier nog een paar extra foto’s

Wijzerplaat is niet origineel en slecht gedrukt zie bijvoorbeeld de ‘A’ van ‘automatic’ en de '1’van ‘17 JEWELS’.

Waarschijnlijk zitten er meer aftermarket onderdelen aan maar dat kan ik vanwege gebrek aan Seiko kennis niet met zekerheid zeggen.

Wel een leuk en opvallend klokje trouwens (tu)

een erg leuke allrounder(tu) veel plezier ermee.

Prachtig Horloge…ik heb een soortgelijke…moet om het zeker te weten hem even opzoeken…ik heb er een geel rubberen band opgezet…ziet er erg zomers uit! Natuurlijk op zwart is het zoals het hoort…

Proficiat met je aanwinst…je zult er geen spijt van krijgen…

Veel draag- en kijkplezier!

Je ziet hem ertussen liggen…

Groet, Justin

Bedankt voor de reacties…

Jep ben er erg blij mee. Ik dacht inderdaad al dat ie een nieuwe wijzerplaat had, alleen jammer dat ie slecht bedrukt is (was me nog niet opgevallen). Ik heb er niet al te veel voor betaald (66dollar + 15 voor verzenden), dus erg is het niet. Ik hoop dat ie snel binnen is :slight_smile: en laat het zonnetje dan maar schijnen :slight_smile: :slight_smile:

Is een 7002 met after market wijzerplaat.
Secondewijzer had de bol aan het uiteind moeten hebben :slight_smile:

Helaas zal de lume zeker geen Seiko kwaliteit zijn.

@Dreski: is de voorloper van de SKX-en. Heeft de kroon op de 20 en de SKX-en hebben de kroon er net iets boven.

leuk om te horen! weet je toevallig ook uit welk jaar deze ongeveer komt??

robbie409 Schreef:

Is een 7002 met after market wijzerplaat.
Secondewijzer had de bol aan het uiteind moeten
hebben :slight_smile:

Helaas zal de lume zeker geen Seiko kwaliteit
zijn.

@Dreski: is de voorloper van de SKX-en. Heeft de
kroon op de 20 en de SKX-en hebben de kroon er net
iets boven.

December 1992 :wink:

wow, kan je dat zien aan de hand van het serienr?

Marco-T Schreef:

December 1992 :wink:

Yep, de 2 is het jaartal, de D is december :wink:

De 7002 liep van 1988 t/m 1996, zie hier http://www.makedostudio.com/watches/seiko-divers/#7002

Join the club

Ik heb die van mij een geel zwart bandje aangemeten.

Leuk zomers klokje

veelal Philipijnse Ebay verkopers die dit soort horloges maakt in frisse kleuren. Goede klok maar kan niet wennen aan geel. Goede prijs hoor!

Zo te zien is er hier iemand duikersfan :smiley:

thx! :)-D

Proficiat! Hopelijk dat 't zonnetje dan gaat schijnen… ziet er deze week niet goed uit.

[ video]http://www.youtube.com/watch?v=WbmFTK4t3JU&feature=related[/video]

@ erik128: Ik zat te denken om er een mesh aan te knopen, maar die geel zwarte van jou is ook een erg mooie band. Waar heb je die band gekocht?

Bij uhrenbandversand (duitsewebsite)

http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-p390h753s759-Sportband-20mm-schwa.html

Er staan nog meer leuke geel zwarte combo’s daar