Binnenkort online: Horlogemarkt.nl nieuwe stijl?!

Klinkt als een goed plan, ik vind alleen dat :

1. "2. U post regelmatig positieve bijdragen op “de rest” van het forum (dus buiten Horlogemarkt.nl). " nogal vaag klinkt…misschien een getal op plakken…

2. Hans een goed idee heeft wanneer hij voorstelt (of de vraag stelt) dat newbies misschien wel de advertenties zouden moeten kunnen lezen en erop reageren…

Op TZ-UK hebben ze ook zo een regeling : 50 betekenisvolle posts en je mag verkopen, 25 en je kan de advertenties bekijken…

Groeten
Broes

Een prima idee waar we dus met een min of meer gerust hart tercht kunnen.

Lijkt me inderdaad een goede oplossing. Voor de ‘newbies’ zoals mijzelf niet leuk dat je een half jaar moet wachten, maar ik begrijp de afwegingen van de moderatoren wel.

Persoonlijk vind ik een gesloten verkoopomgeving een toevoeging voor het horlogeforum, maar daarentegen is het jammer dat een soort ‘open’ markt verdwijnt. Gesloten en open verkoopomgevingen kennen namenlijk hun eigen dynamiek (en natuurlijk hun eigen voor- en nadelen)

Mischien een idee om een ‘(horloge)vrijmarkt’ ernaast te openen voor de mensen die nu (nog) niet in de ’ horlogemarkt.nl’ kunnen posten. Dat kunnen naast nieuwe leden mischien ook mensen (niet leden) zijn die inderdaad maar eenmalig iets willen/kunnen aanbieden. Deze mensen kunnen tenslotte ook iets interessants aan te bieden hebben.
Zo heb je enerzijds een ‘betrouwbaar’ gedeelte en een ‘open’ gedeelte, en is het aan de (ver)kopers de keus waar te kijken/(ver)kopen op eigen verantwoording.

Zo’n extra ‘open’ gedeelte brengt voor de moderatoren toch wel de nodige zorg en aandacht met zich mee. Ik betwijfel of zij daarop zitten te wachten.
En dan gaat het veelal om materie die heeft geleid tot de huidige aanpassing van het verkoopforum.

Bovendien is er al genoeg open markt zoals Ebay en MP.

Groeten,
Flip.

Ivm de vragen:

• iedereen kan kopen, ook newbies of onbekenden. Hierin ligt de verantwoordelijkheid bij de verkoper.

Zeer goed plan !!

Bas

(tu)Goed doordacht. Ik kan me er wel in vinden.

Ook ik kan kan me geheel in het plan van Henrik vinden.

Zo wordt voorkomen dat lieden die op dit verkoop gedeelte snel even iets willen verkopen én mogelijk niet betrouwbaar zijn (b.v. nep horloges verkopen of erger) hier niet welkom zijn!

Tenslotte zijn er op Marktplaats voldoende bewijzen te vinden van lieden die beslist niet betrouwbaar zijn.

Fijn dat we zo een betrouwbare verkoop gedeelte krijgen.

Tenslotte kan je het gespaarde geld maar één keer uitgeven om een mooi horloge van een forumlid te kopen.

mcfr Schreef:

harb Schreef:

Sorry mcfr
Ik heb het niet goed gelezen,anderzijds iemand
die
weinig of niet post
zal ook nauwelijks of niets te koop aanbieden.

GR harb

No worries… :slight_smile:

Niet aanbieden, maar misschien wel willen kopen en
dat kan dan ook niet.
Maar beter strengere regels en de verkoop hier
houden dan afsplitsen en een marktplaats
krijgen…

Zo blijft het ONS verkoopforum…

Henrik schreef dat buitenstaanders wel zouden kunnen reageren per pb.

Wijs besluit

Lijkt mij prima zo!