Binnenkort op Kickstarter: de Hamtun H1

Voor wie alle Kickstarter-horloge-initiatieven nog niet beu is, deze ziet er eigenlijk best leuk uit: titanium, matte keramische bezel, Seiko NH35A binnenkant, 41 mm, drie versies, $199: https://www.facebook.com/hamtunwatches

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/s526x395/13592572_1725385947749943_8098608100062139696_n.jpg?oh=058aa51c8adb5dcc9eaa60f31572bee6&oe=5877F9F9

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p320x320/14292422_1757475854540952_2968271231875990415_n.jpg?oh=c4a119101d12cc9fb7a570b1c9c968a4&oe=58823517

2 likes

Hoe ik er ook naar kijk, het blijven kopietjes van (de stijl van) bekende merken. Dan is €199 nog een boel geld. Toch?
Ben wel klaar met die voordelige KS-horloges eigenlijk. Sorry.

Toch wel benieuwd naar de Automatica One. Die vind ik toch echt wel een klassiek uiterlijk hebben en onderscheidend, schijnt over 2 weekjes binnen te komen. Ik zal er een reviewtje over schrijven, maar deze vind ik inderdaad minder geslaagd.

1 like

Sorry niet nodig, ik herken dat KS-moeheid-gevoel wel zo’n beetje. Deze lui kwamen ineens op allerlei manieren op m’n Facebook-timeline binnen, dus ben toch even gaan kijken.

2 likes

Misschien is er een interessant superearlybird voor 99 dollar ofzo, dan vind ik het nog wel interessant.

1 like

Mat zwart is mooi

Dan misschien, misschien, maar ik denk dat het precies gaat als de Redux COURG: prima dingetje hoor, maar geen ziel. Leuk voor velen, nietszeggend voor mij en dat is persoonlijk hoor.

Bedankt voor het delen! Ik vind het altijd wel interessant die projecten. Een merk moet toch ergens beginnen?
Er zitten soms wel pareltjes tussen. Daarnaast heb ik respect voor de moeite die ze doen om iets op te zetten.
Deze doet mij niet heel veel, maar ik volg al een tijdje de ontwikkelingen van VVCO. In en ander topic ook al eens gedeeld:

Van mij mogen die projecten hier dus wel “voorbij” komen :wink:

3 likes

Ja die mogen uiteraard voorbij komen! Ik ben zelf ook klein begonnen (en ben nog steeds klein), maar het is wel erg vaak hetzelfde laken een pak op KS. Seiko NH 35 erin, of een Miyota, weinig originele designs (op een enkeling na dan). Waarom altijd op een ultralage prijs inzetten? Ik heb er gewoon een mening over…

1 like

Prijs is wel scherp, voor wat je krijgt. Hoewel het lastig is om in te schatten wat de kwaliteit (van uitvoering) is. En vind 'm qua uiterlijk een beetje een allegaartje. Dus, ik laat 'm even aan me voorbij gaan.

Geen probleem hoor, blijven geven die mening :wink:.
Als iemand recht van spreken heeft, ben jij het :slight_smile: . Mooi hoor, die Periscope!

1 like

Thanks @wander026!

Hier nog een review van het prototype @ youtube: klik

Heb me trouwens niet in kunnen houden en de kickstarter gebackt. Linkje: klik

1 like

De vraag bij KS is altijd wat je krijgt en of je ĂĽberhaupt wat krijgt. Ik doe het in ieder geval niet meer

Ik ben zeker benieuwd naar het resultaat.
We horen het waarschijnlijk wel wanneer je hem ontvangt :slight_smile:

Wow, binnen een dag of zo: target x 2. Er zijn nog wat lui in de wereld die niet KS-moe en cynisch zijn.

Target binnen 30 minuten al, lees ik ergens.

Ik backte de REDUX Courg om dezelfde reden als ik nu wellicht weer mee zou doen. Op papier en op foto’s een geweldige package, maar in real life een wat zielloos aandoend geheel. Dit verwacht ik ook hier en daarom doe ik niet mee. Maar… zoveel mensen, zoveel meningen natuurlijk.
Sterk is wel de titanium bracelet. Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om deze te sourcen.