Mijn blauwe 7005 komt morgen terug van Richard die hem weer helemaal opgeknapt heeft samen met mijn 6309, Tudor en Paul Breguette.
Elk horloge heeft inmiddels een geschiedenis sinds ze in mijn bezit zijn.
Later deze week zal ik hun verhaal met foto’ s plaatsen.
Alvast een voorproefje van de PB:
http://thewatchspotblog.com/
Eindresultaat van de 7005 (foto van Richard)

mvg, Frans
Ja, toe maar! Zo heb je geen enkele 7005 op dit forum, zo staan er twee postings over dit -relatief onbekende- horloge op de site.
Frans, ik hoop dat die van mij net zo mooi wordt als die van jou! (En geloof me, als de 6105s op zijn, wil iedereen ook een 7005!)
Trouwens, wat voor bandje doe jij er aan? Ik heb vanmiddag een US Army bandje van Yaffle besteld.
Menno
Een zwarte 7005 is moeilijker te vinden dan een 6105 volgens mij, een blauwe is zo goed als onmogelijk heb ik ondervonden.
Maar alle gekheid op een stokje, behalve dat ze moeilijk verkrijgbaar zijn is het niet zo’n geweldig horloge op zich, meer een hebbe-ding.
Kwalitatief staan de echte Seiko duikers op een veel hoger niveau en zijn imo ook veel aantrekkelijker (de vintage dan).
Ik heb er een blauwe kevlar voor aangeschaft en ben reuze benieuwd hoe die combinatie is.
mvg, Frans
Echte Seiko duikers zijn als werkpaard beter geschikt, denk ik (hoewel de oudjes ook niet echt waterdicht zijn, hoogstens met een aanpassing van de kroonafsluiting), maar de 7005 is een geweldig horloge. Ik heb er eentje nieuw gekregen op mijn 12e of 13e verjaardag en ik draag 'm nog steeds regelmatig. Nog nooit geserviced.
Je zou de foto die je hierboven hebt geplaatst eens moeten plaatsen op het Seiko forum: http://www.network54.com/Forum/78440/ Ze worden helemaal gek als ze je mooie horloge zien! Op dat forum zitten de echte Seiko WIS!
Menno
Mijn beste,
“Ook op latere horlogeleeftijd ervaringen opdoen die het levensperspectief van dit horloge mogen verruimen“.
Mooi hoor!!
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!
Orologio Signaturis Temporis.
Met aandacht heb ik je foto bekeken, Frans. Schitterend! (tu)
Paul G. Schreef:
Met aandacht heb ik je foto bekeken, Frans.
Schitterend! (tu)
Alle credits voor Richard hoor, die heeft echt zijn best gedaan maar daarover later meer.
mvg, Frans