Binnenvallen na het zien van een Mondaine

Vandaag ben ik hier komen binnenvallen na het zien van een (inmiddels gesloten) aanbieding van een Mondaine Retro Valjoux 101 (door @Scheek).

Reden hiervoor is dat ik al jaren liefhebber ben van (Zwisterse) automatische chronografen en de mijne (een reflex uit de 60’er jaren) door een niet kundige juwelier ter ziele is geholpen. Sindsdien aan het rondkijken naar een waardige opvolger en daarnaast gecharmeerd van de eenvoudige stijl van de Mondaine reeks. En dus al een tijdje rondliep met de vraag waarom er nu niet eens een automatsche chronograaf van dat merk te vinden is.

De vraag lijkt beantwoord: die is er… nu nog een (actuele) aanbieding vinden?!

1 like

Welkom!

Fraaie klokjes idd die Mondaine’s.

Ik weet niet hoe scherp de prijs moet zijn, maar misschien dat je bij een verkoper eens kan proberen wat korting te krijgen? Vooral als je het hem wat ‘makkelijk’ maakt, dat er best wat mogelijk is. Bijvoorbeeld door contant te betalen ipv credit card waarover ie provisie moet betalen.

Ook lijkt het me verstandig om het horloge in persoon en om je pols te zien (voor zover je dat niet al gedaan hebt). Op een plaatje kan iets er geweldig uitzien en irl ineens tegenvallen. Of vice versa.

Veel suc6 en veel plezier op het forum.

Welkom hier,

Inderdaad een mooie klok. Maar kijk uit hier, er komen vast een hoop mensen langs met ideeën voor alternatieven. :smile:
Succes met zoeken naar de juiste aanbieding.

Hallo Marnix,

De prijs is inderdaad een beperkende factor. Helaas geen ongelimiteerd budget hier, vandaar dat ik enthousiast werd toen ik er hier eentje aangeboden zag (die dus inmiddels elders verkocht bleek te zijn).

Daar het hier gaat om een specifiek model, dat in 2010 in een oplage van 101 stuks is gemaakt, lijkt het me nog een hele opgave om een verkoper te vinden, laat staan deze vooraf eventjes om de pols te zien. Of ik moet natuurlijk bereid zijn hiervoor naar Sydney af te reizen waar deze nog in een winkel aanwezig lijkt te zijn (voor zo’n vier keer de prijs waarvoor dit horloge hier werd aangeboden). Wel kan ik een globale indruk krijgen door te vergelijken met de Casio Edifice, 40mm. dia., die ik normaliter draag en de Hanowa, 45mm. dia., (die me véél te groot is en óók al dat nietszeggende, “hartloze”, quartz).

Maar ach… je moet iets te wensen overhouden toch? Het forum bevalt in elk geval prima, het is leuk te zien dat er, in de tijd waarin velen het horloge hebben laten verdringen door het mobieltje, zovelen zijn met deze “afwijking” (al is het gelukkig wél zo dat smaken verschillen!)… :wink:

Dank je… ik doe mijn best, maar ik vrees dat er héél wat overtuigende argumenten nodig zullen zijn om mijn doel bij te (laten) stellen… :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Goed zo, ik vind het altijd leuk om eens afwijkende horloges te zien! :smile:

Het hangt inderdaad van je budget af, na even googelen heb ik er al een in Italie en 2 stuks in zweden gevonden, maar ze zijn inderdaad niet gratis. :flushed:

Precies… die in Italië ben ik nog niet tegengekomen, en die in Zweden zijn zo’n €1.600… :open_mouth: …helaas inderdaad (ruim) boven mijn budget…

Hier die in Italië, beetje vage site overigens:
http://www.sorelleronco.it/Prodotti/Orologi/Mondaine/Collezioni/Retro%20Valjoux%20101/Retro_Vajoux_101.htm

1 like

Ohhh… dank je wel! Zo komt-ie al een klein stukje meer binnen bereik… en je houdt ervan afwijkende horloges te zien? Mijn vriendin heeft een Mondaine als deze (voor aan een ketting):

…zal binnenkort eens wat plaatjes maken van haar exemplaar…

1 like

Hier nog een liefhebber van Mondaine. Ik ben ontzettend tevreden met mijn Automatic met ETA 2878 en mijn vrouw met haar ‘matching’ ladies quartz uitvoering.

Ik kan je niet helpen met je vraag, maar zal een oogje open houden. Welkom op dit verslavende forum!

1 like

Dank je! Het is nu eenmaal dat ik die tik heb een automaat te willen hè? Dat maakt het nu eventjes niet eenvoudiger…

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m964339706-mondaine-valjoux-eta-7750-101-nr-67-101.html

Er is al een principeovereenkomst, maar je weet maar nooit, wellicht ging de deal niet door…misschien is een mailtje de moeite waard?

Dat is dus het horloge dat ook hier werd aangeboden (nummer 67/101) en inmiddels verkocht is… :sob:

Ah, verdorie. Het was ook wel erg toevallig geweest, in Nederland simultaan 2 horloges in de verkoop waar er wereldwijd maar 101 van gemaakt zijn.