Binnenwerk Casio horloge

Het binnenwerk van mijn casio horloge is helemaal stuk en de horloge laten herstellen kost waarschijnlijk meer dan een nieuw horloge.
Nu was mijn vraag of ik ergens dergelijk binnenwerk nog kan kopen ?

Als je met een nieuw binnenwerk bedoelt om het uurwerk te vervangen is dat wellicht mogelijk. Daartoe heb je de gegevens nodig die op het uurwerk staan. B.v. Miyota 1X58.
Als je ook de wijzers en wijzerplaat bedoelt moet je op zoek bij Ebay.

Plaats even een duidelijke foto van het uurwerk (batterijzijde).

Volgens mij zit alles er nog op toch? Het lijkt of alleen de plastic uurwerkhouder los is.
Lijkt mij een kwestie van het puzzeltje weer in elkaar zetten.
Wijzerplaat met uurwerk erin, plastic ring erin, even kijken waar de opening van de kroon hoort en de kroon er weer in.
Zie alleen het achterdeksel niet op de foto.

Edit: of bedoel je dat ie het sowieso niet meer doet?

Die stift is volgens mij ook niet meer wat het eerst was.

Inderdaad, de stift is ook losgekomen.
En wanneer ik er een batterij in doe gebeurt er ook niets meer.
Ik bedoelde eigenlijk het binnenwerk + de wijzerplaat.
Ik zou niet weten hoe ik zelf dat binnenwerk van die wijzerplaat kan afkrijgen ?

Uiteindelijk gaat het hier over een horloge van €100, is het nog de moeite hier aan te beginnen trouwens ?

Inca bedoelde een scherpe foto van het uurwerk dus de achterkant van de wijzerplaat.
De wijzers en wijzerplaat moeten eraf en dan weer op het nieuwe uurwerk gezet worden.
Als je dat nooit eerder hebt gedaan en geen gereedschap voor hebt zou ik dat niet zelf gaan doen.
Het beste kun je het bij een horlogemaker afgeven om dat te laten doen.

Een Miyota uurwerkje, zal je ongeveer een 50 euro gaan kosten met montage verwacht ik.
Als je dat het horloge nog waard vind dan even naar een horlogemaker ermee.

1 like