Beste net een volledige service uitgevoerd op een Pontiac eta 2390 die ik op de kop kon tikken. Wanneer ik het horloge in de kast wil plaatsen ligt het binnenwerk lager dan de plaatsingsring waardoor ik deze niet kan bevestigen met de plaatjes.
Hebben jullie hier een logische verklaring voor… wat zie ik niet. ik zocht al een tijdje naar de oplossing maar kom er zelf niet toe.
Ik voeg enkele foto’s toe zodat jullie het kunnen zien en alvast bedankt voor de reacties en hulp.
Liep ik laatst ook tegenaan bij een Hydraulica, eerst het plaatje aan de kant van de kroon doen en die trekt het uurwerk recht, daarna de andere die floept er dan zonder problemen in.
Kunt het beste de sleep sporen in de gaten houden en naar onder plaatsen. Als je nu de schroef vast aandraaien, blokkeer je de opwindstand.
Als je dit rad omdraait, zul je een uitsparing zien waar de schroefdop invalt en zo kun je de schroef linksom vastzetten en blijft het rad vrij lopen.
Beetje smeren en tip top
Ziet er goed uit! Foto van de voorzijde???
Ik zou de wijzerplaat nog lichtjes willen poetsen, ik besef dat dit heel risicovol kan zijn en wil ook zeker geen nieuwstaat als resultaat. Gebruiksporen geven ook charme maar zou ze net dat tikkeltje beter willen krijgen. Alle tips hiervoor zijn uiteraard welkom.
Dit! De plaatjes kan je al in de slots leggen en en schroeven een klein slagje los houden, de plaatjes houden dan de het uurwerk in de ring.
Als je dan het geheel in de kast plaatst kun je de plaatjes schuiven tot ze goed in de kast vallen. Dan de schroeven helemaal aandraaien.
ik heb inderdaad de correcte werking van de plaatjes benut zoals door u werd beschreven, tot op heden had ik niet door dat men deze nog kon verschuiven eens in het horloge. Vandaar het handige gaatje
Horloge steekt nu in de kast en loopt, eens kijken hoe dit verder loopt want nu ontbreek ik nog een correcte opwindstift, ik had nog 1 uit een ander binnenwerk maar nu het binnenwerk in de kast steekt past deze niet meer