Binnenwerk

Hallo allemaal,

Allereerst mijn complimenten voor het forum. Er staat erg veel mooie en interessante informatie op, maar helaas heb ik mijn “probleempje” niet kunnen vinden.

Ik doe pogingen het binnenwerk van een klein zakhorloge uit de behuizing te halen, maar het wil maar niet lukken.
Nou heb ik op het forum hier al verschillende manieren gezien (draaien, schroef kwartslag draaien etc), maar het wil me bij deze maar niet lukken.

Kan iemand mij misschien vertellen of ik hier nog een schroefje o.i.d. moet loshalen om het binnenwerk er uit te kunnen halen?
Alvast bedankt!

Groet,

Wdw

Opwindstift los schroeven,lunette voor verwijderen en uurwerk via voorkant eruithalen.Zo te zien zitten er geen schroeven in die het uurwerk vasthouden.Als deze er wel zitten kun je ze herkennen aan het platte kantje wat op de schroefkop zit.Deze schroeven dan verdraaien 45 of 90 graden zodat ze het uurwerk niet meer vasthouden.

Oké, bedankt voor de hulp.
Opwindstift en lunette had ik er al afgehaald.
Ik ga weer een poging wagen, bedankt!

Beste Wdw,

De gezochte, redelijk grote schroef zit op de foto links aan de rand van het uurwerk in een uitsparing van de platine en heeft als alles goed is eenzijdig een platte kant, Deze schroef naar links draaien totdat de platte kant parallel loopt met het uurwerk. Na het losschroeven van de opwindstift en het verwijderen van de glasrand het uurwerk er aan de voorzijde uithalen, te beginnen aan de zijde waar de schroef zit. Aan de bovenzijde heeft de platine namelijk een uitsteeksel dat achter de rand van de carrure (naam van het kastdeel rond het uurwerk) grijpt.

Succes,
Robbert