BioCeramic Moonswatch Prank or Real????

Goedkoop is duurkoop vaak. De tijd gaat het leren denk ik zo!

Ik weet niet of iedereen 250 euro als goedkoop beschouwd hoor.

7 likes

Dit heeft te maken met het corona vaccin.
Wanneer je ben gevaccineerd reageer je gevoelig op Bioceramic.
Vooral de kleur blauw schijnt het heftigste erop te reageren.
Ze wisten dit al van te voren.
Vandaar dat ze via deze MoonSwatch een test gaan doen.
Ze wachten nog even af of deze “slachtoffers” mutaties gaan vertonen voordat ze de volgende 100.000 stuks online brengen.
Ik heb dit alles gelezen op Facebook dus het moet wel waar zijn.
:nerd_face:

26 likes

Dit is niet het eerste Swatch product met bioceramic kastje, en zelfs de kleuren komen redelijk overeen met wat Swatch al aanbiedt. Mocht dit een wijdverspreid probleem zijn dan was het hen al wel opgevallen denk ik…

Eén en ander gaat ook afhankelijk zijn van de samenstelling van de huid en het zweet denk ik. Ik laat bijvoorbeeld alle “roestvrij” stalen delen van een lagere kwaliteit dan 316L roestvlekjes vertonen na het dragen en dit geeft ook een zwarte aanslag op de pols. Veel gevouwen stalen bandjes zijn bijvoorbeeld maar 304L en dit geeft dus problemen voor mij, maar voor anderen helemaal niet.

1 like

ik ga toch voor die Jupiter. Leuke klok voor de zomer, bijpassende NATO er bij en je kunt er mee zwemmen ook.

1 like

is tegenwoordig 2 x tanken, is te overzien lijkt het.

2 likes

3,5 maal tanken met mijn polo

Als ik prank lees, denk ik hier aan.
Dat was mijn bijdrage.

3 likes

Tja, wat als er nou eens een horlogemerk zou zijn wat voor 270 Euro gewoon een volledig stalen horloge levert, compleet met de keuze tussen een mechanisch of quartz uurwerk? Zou dat niet amazing zijn, Mike?

Maar wacht, er is meer, want vaak zijn die stalen horloges ook nog waterdicht, Mike. Onze telefonisten zitten klaar.

4 likes

Graveren? Denk je niet dat een kunststof kast met tekst en al uit een mal getrokken wordt?
Ze gaan niet elke kast achteraf graveren, dat is veel te duur.

Ik kan me niet voorstellen dat het kunststof achteraf gekleurd is. Dit soort dingen worden gemaakt dmv spuitgieten en zijn door en door gekleurd. Dat geeft echt niet af.

Vermoedelijk reageert de lak op het batterijdeksel met zuren in het zweet. Dat is wel een ontwerpfout mijns inziens.

3 likes

Als dat zo is, dan is de oplossing wel erg simpel, transparant batterijklepje gebruiken, print aan de binnenzijde, iedereen blij.

3 likes

Thanks 4 the feedback Stephan!

Ik stel voor we ruilen af en toe van auto :wink: Dan hou ik nog wat over voor een mooi klokkie :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Betere oplossing had ik niet kunnen bedenken :ok_hand:t3:

Ik voel een terugroepactie aankomen :rofl:

1 like

Zou ik met 3 atm. WR echt niemand aanraden.

1 like

Hierboven valt te zien hoe het spuitgieten van de kastjes gaat.

Ik was trouwens nieuwsgierig naar het product bioceramic. Het is dus ca. 2/3e keramisch materiaal (pellets, vermengd met ca. 1/3e plastic op natuurbasis, gemaakt van Castor bonen - de dingetjes waar ricine, het gif, uit gewonnen wordt: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ricinus).

Ik heb nog niet vernomen of - door het hoge percentage keramisch materiaal - dit goedje slijtvaster is dan reguliere kunststoffen. Naar wat ik las voelt het wel als gewone kunststof aan.

Praktisch dingetje nog: als het batterijluikje afgeeft, dan zou ik het met blanke nagellak of blanke lak wat afdekken.

4 likes

Wonderbonen :blush:

1 like
3 likes
6 likes

Zat je er toch naast hè :wink: