Gisteren tijdens het googlen kwam ik een echt bizar horloge tegen, hier even een paar plaatjes plus weetjes
Dit is de rolex die tijdens de expeditie Op de buitenkant van de zwtserse bathyscaaf de trieste werdt bevestigd. Op 23 januari 1960 bereikte Trieste de oceaanbodem in de Deep Eiser (het diepste zuidelijke deel van de Marianentrog). Aan boord waren Jacques Piccard (zoon van Auguste Piccard) en luitenant Don Walsh. Dit was de eerste keer dat een bemand schip het diepste punt in de oceanen had bereikt. De systemen aan boord wezen op een diepte van 11 521 m, hoewel dit later werd herzien naar 10 916 m. Bovendien hebben nauwkeurigere metingen, gemaakt in 1995, aangetoond dat de werkelijke diepte 10 911 meter was.
Zoals jullie kunnen zien heeft de rolex geen enige schade opgelopen
Ik wil jullie bij deze uitdagen om ook bizarre horloges met leuke weetjes te publiceren in dit topic.
Bedankt mensen, ik zal deze week weer gaan zoeken naar een bizar klokje met een leuk weetje.
P.S als iemand de afmetingen van deze rolex heeft, zet ze er maar even bij
(bron: paar jaar terug op een Duitstalige site gelezen; m.n. de foto en het feit dat goud inderdaad zwakker is maken het voor mij een sterk verhaal. Goud/staal is qua winstmarge veel beter en dus goede reclame, terwijl staal veel robuuster is. Ik vind het verhaal dan ook logisch en geloofwaardig.)
(bron: paar jaar terug op een Duitstalige site
gelezen; m.n. de foto en het feit dat goud
inderdaad zwakker is maken het voor mij een sterk
verhaal. Goud/staal is qua winstmarge veel beter
en dus goede reclame, terwijl staal veel robuuster
is. Ik vind het verhaal dan ook logisch en
geloofwaardig.)
Yep, dacht ook dat 't een volledig stalen versie was. Maar welk een leuk verhaaltje.
Hm… ik heb her en der van alles en nog wat gelezen… maar weet niet alle feitjes uit mijn hoofd. Er zijn met horloges een hoop records gevestigd, een hoop expedities uitgevoerd, jaja, zelf laser schietende horloges om de wereld te redeen door de meest bekende geheime agent in de wereld
Maar in combinatie met bizarrr… dat is wel een uitdaging, want wat is bizzarro?
Valt een Omega Speedmaster Alaska project hieronder?
Tijdens OMEGAMANIA in 2007 bracht een zeldzaam Speedmaster prototype ruim 40.000 euro op (inclusief opgeld). De naam van deze opvallende Speedmaster met witte wijzerplaat was ‘Alaska Project Prototype’. Dit horloge werd ontwikkeld tussen 1971 en 1973, om nog beter bestand te zijn tegen de extreme temperaturen in de ruimte. De witte wijzerplaat (die van de Moonwatch was en is zwart) had bijvoorbeeld een zinkoxide coating, om straling van de zon maximaal te weerstaan. NASA vond het echter niet nodig de bestaande Speedmaster te verbeteren, dus het project werd bevroren.
Tijdens Basel 2008 kwam OMEGA ijskoud met een verrassing: de presentatie van ‘Alaska Project Prototype’ in een gelimiteerde oplage van 1970 stuks, inclusief rode testcase, speciale band en in een fraaie box. Het beste nieuws van deze reissue is dat het gewoon een hele mooie, opmerkelijke Speedmaster betreft, met witte wijzerplaat, tellerwijzers in de vorm van een ruimtecapsule en een rode tachymeterwijzer. De witte band kan worden vervangen door een stalen bracelet. Eindelijk weer eens een limited edition Speedmaster die er toe doet.
Dit valt absoluut onder de noemer: bizzarro
klokjes met leuke weetjes.
Bedoel je dat bizzarro slaat op de aparte/leuke weetjes. Of slaat het op een bizar uiterlijk? Of zoals de Omega Speedmaster met het bizarre weetje dat het de levens van de bemanning van de Apollo 13 heeft helpen redden?
Ik vond vroeger horloges waarbij je niet telkens een batterijtje hoefde te verwisselen apart/bizar. Dus toen begon het met solar, automaatje, kinetic, handopwind, etc. Ik spaar namelijk horloges die op een aparte manier aan hun energie komen. En toen kwamen de nog bizardere horloges die je via het stopcontact kon opladen, die zonne-energie combineert met kinetic, en die zelfs je lichaamswarmte gebruiken om de wijzertjes aan te drijven (beetje zoals ze in de Matrix-film mensen gebruiken om elektriciteit mee op te wekken). Ook bizarre klokjes, maar ze zien er niet (meer) bizar uit.
Jullie mogen alles wat in jullie opinie bizar of vreemd of apart is posten,
Die omega was een heel goed voorbeeld, precies wat ik bedoel met :Pbizzarro:P
Dit designstuk is zelfopwindbaar via twee kleine turbines
die uitgevoerd zijn in rood of wit goud of in zwart platina. De hoeveelheid
lucht wordt gecontroleerd door een drie-stand schakelaar, die lucht inzuigt in
een volledig waterdichte behuizing.Dus hoe harder je schudt,hoe meer energie . Alsof deze exotische technologie niet genoeg
is, wordt de tijd weergegeven door middel van Urwerk’s Revolving Satellite
Complication. Drie blokken draaien om hun as, terwijl de uiteinden de minuten
aangeven. Zelfs de maanstand geeft dit model weer.
Deze komt zeker in aanmerking, wat een brute klok zeg.
Goed gevonden!!:#
P.S ik heb de film net even gezien, niet te geloven.
Deze komt op mijn wishlist, en daar zal die helaas ook wel blijven.
Weet je toevallig wat hij kost??
Juist, daarom probeer ik duidelijk te krijgen wat doekr zoekt en bedoelt met bizar. Wat ik bizar vind (destijds met aparte manier van energie opwekken) en hij kan heel erg verschillen.
En ik dacht dat er ook een apart “weetje” naast het technische aspect van het horloge hoort. Blijkbaar is dat laatste niet vereist.