Black Bay 36 bandenparade

Deze Black Ops. Heb ook nog een vintage maar met 21mm zal deze nogal krap op de bb zitten

1 like

Neeeee! Echt niet. Je degradeert de BB op dat onding.

Van het web.

Not for me.

1 like

Vandaag eens enkele gepast die ik liggen heb

MN

Vintage leder nato

Nato

3 likes

Edit: Niet mijn foto. Ik houd niet van die ghetto stickers op mijn arm.

3 likes

Cool op jubilee zeg.

1 like

Staat mooi op die Oyster/jubilee😍
Welke is het?

1 like

Jubilee.

Een jubilee. Voor zover ik kan zien is het een gewone (Rolex) 62510 band met de standaard end links. Leuk voor even, maar dan hangt het in het midden natuurlijk door.

1 like

Vandaag op een simpele goedkope leder strap gezet die ik nog liggen heb. Past er nog mooi op en de brushed buckle is bijpassend.

Tijd om eens een update te doen. Ik heb ondertussen al enkele nieuwe bandjes.

Een 2-tal maand geleden een vintage look bruin lederen bandje aangeschaft die perfect bij de bb36 past.

Vorige week via het forum een Vintage style 19mm tropic strap over genomen van @Watch2Morrow waar voor dank.
Oorspronkelijk was dit bedoeld om op een ander horloge te gebruiken maar eens op de bb geprobeerd en vind dat die er eigenlijk wel heel goed mee weg kan

Deze week heb ik 2 canvas straps van Haveston besteld. Deze straps zijn een afgeleide versie van ww2 straps en omdat er slechts 1 gedeelte onder het horloge zit zitten die veel beter dan gewone nato’s en ogen mooier. Deze zijn nu voor mij de ideale zomer straps

De quarterdeck

De M-1944 C

2 likes

Onlangs een aftermarket riveted bracelet aangeschaft. De bracelet zelf is comfortabel en gemakkelijk op maat te zetten.
Jammer genoeg zijn de endlinks te klein voor de BB dus zal nog verder moeten zoeken voor een deftige oplossing.

Origineel staal, beste optie.

4 likes

Is inderdaad de beste optie. Hab bracelet aangeschaft met in achterhoofd dat als het niet past ik het op een andere kan gebruiken.
Zal binnenkort toch eens bij de AD moeten langs gaan om een originele te bestellen, jammer genoeg niet direct bij de deur. Had beter direct op staal aangeschaft ipv op leer :roll_eyes:

1 like

Zou je dit probleem nog kunnen verhelpen door dikker pishpins te gebruiken ?

Wieowie ?

Dikker zal niet meer lukken, het zijn nu al forse die er nipt inglijden. Mogelijk lukt het wel met originele endlinks als de band er zou op passen.
Het mooie aan deze band is dat deze naar de clasp versmald is.

Even duidelijker foto’s genomen waar het probleem met de holle endlinks zit.

Even tijd om een kleine update te doen.

De BB36 is echt een veelzijdig horloge op gebied van bandjes.
Enkele weken geleden heb ik een ‘real bond strap’ besteld welke ik vorige week heb ontvangen. Deze is gebasseerd op de bond strap van Sir Sean Connery.

Jammer genoeg is de reproductieversie van Corvus niet meer verkrijgbaar en 2dehands bijna onvindbaar.

Via ebay heb ik dan een verkoper gevonden die een redelijk goed gelijkende versie ervan maakt. De gebruikte materialen zijn goed, enkel de kwaliteit van de afwerking laat de wensen over en heeft wat verbeteringen nodig.

2 likes

In juli '19 had ik enkele canvas straps gekocht van Haveston en deze zijn echt mijn favoriete bandjes, de M-1944 is degene die ik het meeste draag.
Toen had ik nog getwijfeld om ook de A-12 bij te bestellen maar was niet zeker of deze wel aan mijn verwachting zou voldoen.

Vorig weekend heb ik dan uiteindelijk toch weer 2 nieuwe Haveston bandjes besteld en ben nu toch blij dat ik de A-12 heb bijbesteld. Deze staat echt perfect op de BB36.

Er zijn ondertussen enkele verbeteringen gedaan aan de strap en is er de optie om een brushed buckle en keepers te kiezien welke toch mooier zijn dan de gepolijste versie.

2 likes

De huidige Haveston canvas collectie.

Van boven naar onder:
De Bakelite-F Canvas, een M-1944 maar met stoffen keepers ipv metalen keepers,
De M-1944, goed gebruikt en nu pas zie ik hoe deze al is afgebleekt,
De A-12
De Quarterdeck, deze gaat bij Haveston zelf uit het gamma en is vervangen door de Flight Deck die in een iets donkerder denim kleur is.

De nieuwe canvas bandjes zijn iets stugger dan de oudere met een nog betere afwerking en de buckle is ook verbeterd en mooier geworden, vooral met de brushed optie.

1 like

Oh, deze nog vergeten. Vorig jaar nog een originele Tudor nato bijgekocht. De zwarte hoort normaal bij de blauwe BB36 en staat veel beter bij de zwarte BB36 dan de camo-nato waarmee deze geleverd word.

2 likes