Black Bay 36 vs Datejust 36

Wie zou een Black Bay 36 kopen i.p.v. een Datejust 36?

Ik vind de Tudor mooi maar is veel geld voor een ETA binnenwerk.
Kan dit als een “echte” Tudor aanschouwd worden?
Waarschijnlijk gaat de restwaarde ook snel minder zijn.

Eigenlijk zou ik moeten verder sparen voor een Datejust maar deze is echt veel duurder.

1 like

Gelukkig zijn horloges sowieso al luxe, dus niet miepen.

Ja.

Ik niet. Maar als je de Black Bay 36 mooier vindt moet je daarvoor gaan.

Wat is de vraag precies?

7 likes

Doe die Datejust… en geloof mij dat blijft knagen als je die tudor hebt. Even sparen nog :slight_smile:

1 like

Mensen die de Black Bay mooier vinden of minder te besteden hebben.

Gekke vraag. Antwoord is natuurlijk Ja…

Yup. Als het je daar ook om gaat zou ik doorsparen. Tenzij je de BB mooier vindt en hem zelf wil dragen.

Life sucks

6 likes

Ik vind de BB36 persoonlijk mooier dan een DJ. En heb er maar 1 voor m’n vriendin gekocht :smile:. Zelf vind ik hem meer vergelijkbaar met een Explorer 114270. En die wil ik weer. Of een 214270. Of een 114060. Of een geelgouden Daytona. Of een rootbeer GMT. Hmmm… misschien moet je gewoon kopen wat je écht mooi vindt.

Maar wat met het ETA binnenwerk? Ik heb al gevraagd of het nog een “echte” Tudor is.

Ik vind van wel. Rock solid uurwerk. Rolex heeft ook een tijd geleden een uurwerkmaker moeten overnemen om inhouse movements te hebben. :wink:

Recent een zwarte bb36 gepast & een blauwe. Zwarte was erg fijn & zou ik zeker hebben gekocht… Totdat ik de blauwe DJ irl om de pols had. BB red vs Sub? BB red. BB36 vs DJ? DJ 100%.

5 likes

De BB36 is een geweldig horloge, maar ook een totaal ander horloge. Als je de BB koopt omdat je de DJ te duur vindt zou ik het niet doen, dan zou ik gewoon doorsparen.

3 likes

Hij is mooi :+1:t3:

Ga voor de BB58 magistraal horloge en een in-house uurwerk!

Waarom zou het geen Tudor zijn, alleen maar voordelen bij het Eta uurwerk. Lekker slank en veel goedkoper in service.

2 likes

DJ - sws doorsparen en daarvoor gaan.

Op de Tudor staat geen Rolex en voor mij persoonlijk is dat een pluspunt. Daarnaast vind ik de eenvoud van de BB heel mooi maar de DJ juist een beetje saai.

1 like

:point_up_2:t3:

Graag niet een statement over mijn persoonlijke mening en smaak aanpassen, dank!

Ik heb gewoon niets met het merk en vind de hele hype er omheen daarom best bijzonder. Ik heb een Tudor BB41 waar ik erg happy mee ben en vind deze echt waanzinnig mooi in zijn eenvoud. De Rolex is iets fragieler maar vooral drukker qua ontwerp, terwijl de Tudor iets stoerder en rustiger oogt, en dat spreekt mij gewoon veel meer aan.

@Dimike Gewoon gaan passen en zien hoe het je bevalt om de pols! Het is zeker een echte Tudor, ik zou deze iedere dag verkiezen boven de DJ, en qua restwaarde valt het ook wel mee want vergeet niet dat de BB significant goedkoper is dan de DJ, dus in % schrijf je misschien meer af, maar qua € valt dat dan wel weer mee. En mocht je uiteindelijk toch voor de Rolex willen gaan, dan wens ik je daar ook van harte veel plezier mee!

7 likes

Het is eigenlijk nooit aan te raden om voor het substituut te gaan, dan blijft het toch knagen… Het zijn ook best wel verschillende horloges naar mijn mening.

Qua horloge is er overigens niks mis met de Black Bay 36, ik ben erg blij met de mijne :blush: Een Tudor hoort juist een ETA te hebben, voordat de huidige modellen op de markt kwamen was een Tudor een Rolex kast met (meestal) een ETA uurwerk.

1 like

Eens, meteen gaan voor wat je echt wil hebben. In mijn geval was dat dus ook de BB :slight_smile:

Hier mijn blauwe BB41 op staal (draag deze nu niet meer op staal maar volgens mij heeft dat wel jouw voorkeur toch?)

3 likes

Een Tudor is nooit een Rolex, maar als je moet vergelijken zou ik de BB 36 eerder als alternatief voor een OP 36 of een Explorer zien, dan is de keuze ook iets lastiger naar mijn mening.

Ik vind persoonlijk de BB36 een alternatief voor een OP 36 of een DJ 36, met gladde bezel & ‘dezelfde’ band.

BB36 vind ik ook een topper hoor.

1 like