Black Bay, Pelagos? Flipperdilemma

Ha leden,

Ik zit een beetje met een dilemma. Ik heb sinds een jaar echt een horlogeverslaving en ook het budget loopt stevig op door gunstige aankopen en spaargeld.
Ik wil nu gaan sparen vanaf nul voor mijn vakantie en na de verkoop van mijn Speedy wil ik het bedrag dat ik daaruit heb gekregen weer in een horloge steken. Het gaat om zo’n 2500 euro.
Ik merk wel dat mijn smaak ook flink veranderd over de tijd. Daarom houd ik er rekening mee dat ik het horloge dat ik nu ga kopen na de vakantie in de zomer waarschijnlijk wel weer ga flipperen.

Om tot mijn dilemma te komen, ik twijfel tussen een blauwe Tudor Heritage Black Bay (met stalen band, omdat dit naar mijn idee meer waardevast zal zijn dan de leren, meningen?), deze zou ik nieuw kopen bij de grijze handelaar voor zo’n 2500 euro.
Tweede optie is een Tudor Pelagos, deze niet nieuw, maar in nette staat vanaf Chrono24 voor 2500 euro. Helemaal compleet en bijna zonder gebruikssporen.

Ik heb het gevoel dat de Pelagos wel een stuk dikker is en daardoor misschien minder mooi voor mij, ik heb aardig dunne polsen en 42mm is wel echt heel erg maximaal voor mij.
Bij mijn keuze wil ik ook rekening houden met zo min mogelijk waardeverlies omdat ik gok dat ik hem in de zomer dus alweer ga flipperen door mijn wisselende smaak.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groeten,
Robert

Ik heb me laatst de blauwe BB gekocht op lederband, maar de staalband moet er sowieso ook komen.
Ik was ook aan het twijfelen tussen BB en Pelagos.
Ik ben ze dan even gaan passen en de Pelagos lag me echt niet. Door het titanium voelt ze voor mij veel te licht aan, maar dit zal voor ieder anders zijn.
Ik zou zelfs voor een jonge gebruikte BB gaan, dat scheelt toch enkele honderden euro’s, als je toch wil flipperen.
Anyway, ik zou ze sowieso eerst eens gaan passen.
En als je de Pelagos wilt, weet ik nog wel een forumlid die zijn misschien verkoopt.
Zo ben je dan ook zeker van de herkomst.

1 like

Zonder twijfel de Pelagos :heart_eyes: … heerlijk horloge. Mijn inziens zou ik alleen een complete set aanschaffen. Altijd goed!
Misschien nog de nieuwe Black Bay Black een optie?

1 like

Ik was altijd gek van de black bay, maar in het echt deed die me toch niet zo veel als ik dacht :confused: Nog steeds een prachtig horloge hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik vond hem niet zo bijzonder als gehoopt.

Ik heb nooit echt gekeken naar een Pelagos, ik kwam er toevallig door een mooi ruilaanbod mee in aanraking, maar wat een super klok is het! Ik heb ook relatief dunne/smalle polsen (17cm), maar hij draagt perfect! De afwerking is top en het is een echte toolwatch. Ruig en stoer :sunglasses: Als je dat zoekt moet je zeker voor de Pelagos gaan! Zoek je een wat meer ingetogen horloge die het ook goed zou doen als dresser (chique) zou ik voor de BB gaan.

1 like

Ik zou eerst eens beslissen of je niet iets kunt vinden waar je niet al bij voorbaat van weet dat ie weer meteen geflipperd gaat worden.

Ik heb genoeg geflipperd, maar koop meestal wel met de intentie dat ik het toch langer wil houden

Black Bay of Pelagos?.. BB voor mij! Ik vind het een leuk mysterieus horloge. Het fascineert mij enorm!

Groet, Glenn

@bally Jong gebruikt zou ik sowieso liever hebben, maar ik kan geen jong gebruikte blauwe BB’s vinden, of zoek ik op de verkeerde plek?

@DoubleRed De Black heb ik ook gepast bij Gassan maar had ik een stuk minder mee, vond blauw wel erg leuk, rood ook erg gaaf maar die gouden touches doen me net wat minder.

@Erik11 Tuurlijk koop ik het met de intentie dat ik het langer wil houden Erik, maar ik kan mijn hoofd niet in het zand steken, ik heb nu in een jaar horlogeverslaving vijf keer mijn horloge verkocht en een andere gekocht. Als ik nu iets koop met de intentie hem te houden en het blijkt na een half jaar toch weer dat ik ga flipperen dan kan het me zo een aantal honderden euro’s extra kosten. Daarom waarschuw ik vooral mezelf al even.

leuk dilemma.
Je geeft aan dat je het gevoel hebt dat de Pelagos een stuk dikker is, op basis daarvan ga ik er van uit dat je deze nog niet daadwerkelijk hebt gezien/ervaren.
Ik zou proberen om een winkel te vinden waar je ze beiden kunt proberen. Ik heb ze alle twee om gehad en voor mijn gevoel zijn het twee verschillende horloges.
Je moet dit echt zelf ervaren om een goede keuze te kunnen maken.

1 like

Staat een nette complete BB op MP (is alleen de rode variant)

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1006931826-tudor-black-bay.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ik heb beiden gehad…en beiden geflipt.

De black bay heeft een vrij dikke kast, en draagt voor mijn gevoel dikker dan een pelagos. Op de lederen band vond ik de black bay mooier. Op staal of rubber vind ik de pelagos mooier; mede door het titanium.

Pelagos. Oh en draag hem een jaartje en stuur me dan een PB.

Dat lijkt me een puik plan.

1 like

Voor mij de Black Bay, die heeft een iets verdijndere uitstraling m.i…

Betreft flipperwaarde, de nieuwe Pelagos heeft een eigen uurwerk en is een stuk in prijs gestegen. Ik denk dat de ouwe modellen ook een stuk meegaan.