Black Bay: rood of blauw?

Zeer recent heb ik een Tudor chronograaf gekocht. Na een week dragen helaas tot de conclusie gekomen dat dit het niet is voor me. Ik was op zoek naar iets sportiefs, dat ik ook zakelijk zou kunnen dragen. De chrono had net iets te dikke lugs en kwam te agressief over door de combi van felrood en zwart. Helaas neem ik hier weer afscheid van.

Dus: op zoek naar wat anders! Door de chrono ben ik verliefd geworden op de heerlijke stalen band die er bij zat. Ik kwam na enig zoeken weer terug bij de Black Bay, waar ik al jaren stiekem naar zit te gluren. Misschien moet ik die dan toch maar eens proberen.

Dan nu de hamvraag: welke kleur? De rode vind ik een stuk ‘warmer’ overkomen en de blauwe wat koeler. Rood heeft veel meer een eigen bek dan blauw, maar is weer lastiger te combineren met nettere outfits. Rood is mooier op leren band, blauw weer op staal. Wie heeft beiden gehad of naast elkaar gezien, en wat zijn jullie conclusies?

2 likes

Persoonlijk… Allebei topklokken !
Maar ik vind de blauwe net niet… Dan zou ik eerder voor een pelagos gaan…
De rode daarentegen… Tja , ik heb hem zelf dus ja hahaha
Vind hem gewoon heel tof op de lederen band, lekker casual en inderdaad een eigen gezicht.

Maar ik zou ze gewoon even gaan passen en bekijken en voelen en …

Succes
Pieter.

1 like

Ik heb ze beide omgehad en vond de blauwe mooier. De rode versie met de gilt plaat staat leuk in de etalage en op de foto, maar verveelt snel denk ik. Blauw vind ik rustiger en stijlvoller.

Misschien goed om te vermelden dat ik staal een stuk prettiger vind dragen dan leer. Wellicht een extra argument om voor de blauwe te gaan.

Je geeft aan hem ook zakelijk te willen gaan dragen. Ik dat geval zou ik voor blauw gaan, rood is opvallender en drukker. De chrono is je snel tegen gaan staan mede hier door als ik je verhaal goed begrijp.

Wel allebei prachtklokken ( op de miskleun van een urenwijzer na ).

Een beetje opvallend is niet erg, als het er maar niet af spat. Ik kan moeilijk inschatten hoe dat zit met de rode. Denk dat blauw sowieso zakelijk wel kan en twijfel over de rode.

Nog een argument voor blauw denk ik.

Blauw

Makkelijker te combineren met kleding en iets minder opvallend, maar wel een pracht klok

Blauw is geschikter voor zakelijk, voor zover een BB zakelijk kan zijn. Ook staat staal beter op de blauwe inderdaad.
Rood vind ik mooier, maar als ik zo naar jouw redenen kijk om de chrono weg te doen en het doel wat je voor ogen hebt, dan zou ik voor blauw gaan.

Voor de beeldvorming, dit is de chrono:

Die vind ik te druk/aanwezig. Op basis van foto’s had ik ingeschat dat hij wat kleiner om de pols zou zijn. :blush:

Hij is nog niet verkocht, dus misschien is dit topic wat vooruitlopend op de zaken.

Ik zou voor blauw gaan mede door de knipoog naar de ouwe blauwe tudor submariners

De rode is de mooiste van de twee, maar nog fraaier: De North Flag!

Inmiddels een klein jaartje in het bezit van de blauwe, maar de rode wel wezen passen.

Vind de rode op leer mooi maar haalde het niet bij blauw op staal.

Ben net als jij verliefd op de stalenband die erbij zit qua looks en comfort dus ook ik stem voor blauw…

Geen slecht woord over het horloge te melden dus hoe dan ook een goede keus :blush:

twee plaatjes met een andere lichtval voor de liefhebber;

[URL=http://s29.photobucket.com/user/monasso/media/Mobile%20Uploads/DA0BD942-12D7-4F1A-94B4-9E6EF66AA916.jpg.html]

[/URL]
[URL=http://s29.photobucket.com/user/monasso/media/Mobile%20Uploads/66236EF9-4FE5-49B2-A8B9-25B33D12C907.jpg.html][/URL]

3 likes

Ik vind ze allebei prachtig, maar persoonlijk de rode net iets mooier.

1 like

Allebei prachtig! Ga zelf vrijdag de rode op halen bij Fillipuci in Maastricht! Maar in jouw geval zou ik denk ik voor blauw gaan?

Gewoon lekker voor die blauwe gaan; Leer gewoon vergeten. Positie van de pushpins is verkeerd wanneer je hem op de leren band draagt. Je kijkt veel te veel tegen die kast op.

Blauw, de rode vind ik iets te nep vintage

Ik zou persoonlijk voor de blauwe gaan.

Deze vind ik klassieker (oude tudor sub) en gaat je denk ik niet vervelen door zijn eenvoud :wink: Als je de Tudor chrono al druk vond lijkt me de rode Tudor Black Bay ook te druk en te opvallend.

P.S. Ik ben ook nog steeds over de blauwe aan het twijfelen. Gelukkig heb ik nog bijna een jaar voordat Ik zo een grote aanschaf ga doen.

Zit er nog prijsverschil tussen deze twee? Ik kreeg onlangs een rode aangeboden op leer voor 1600, maar ik wil toch een RVS-band. Wat moet ik denken voor een blauwe? 2k tweedehands oid?

@ ome piet … Helemaal mee eens.

Deze hoort in het rood.

En een smurf in het blauw.

Grt.

2 likes