Ik zou zonder twijfel voor de zwarte gaan. De oranje heb ik zelf gehad op rubber en nog geen week in bezit gehad. Is echt een gimmick horloge en dus niet geschikt als dagelijks horloge.
Dit ten overvloede gezien de meeste reacties: Zwart.
Bedankt voor alle reacties!
Hoewel ik toch eerst dacht voor de oranje te gaan, zijn jullie er unaniem overeens de zwarte te nemen. En het is natuurlijk geen keuze voor het leven, kan altijd nog ruilen of beide nemen.
Maar nu heb ik nog een vraag over de lume, want dat vershilt erg per foto. Op de ene foto lijkt het wit-achtig (vind ik personlijk mooier) en dan lijkt het weer eerder geel/groen. Heeft natuurlijk met de belichting te maken, maar hoe ziet dat er over het algemeen uit?
@HS Leuke foto’s, vooral die op leer vind ik mooi. Is zo’n band duur, en waar kan je die kopen? Gewoon voor een tientje op ebay, of moet je echt naar duurdere kijken bij een juwelier?
En is elke band geschikt (mits de goede maat natuurlijk) voor het monster?
Momenteel draag ik de oranje. Met een watchadoo band (aanrader)
Bovendien heb ik in het zelfde schuitje gezeten. Mijn reden om deze oranje te kopen is: Er zijn veel horloge met de staal en zwarte wijzerplaat combinaties te koop. Vele mensen hebben deze. Dat oranje geeft het een stralender effect. Hij is 42mm dus te opvallend vind ik niet
Ricosub Schreef:
Hij is 42mm dus te opvallend vind ik niet
Maar wat is wel opvallend vergeleken bij een Steinhart Nav B-Uhr Pink Gold
Hallo Bart,
De leren band op de foto is een Hirsh Liberty.
De lug-breedte van de Monster is 20mm, ik heb echter voor een 22mm gekozen, anders lijkt het wat iel. (beetje proppen, en het past)
Als je er ook een leren band bij wil hebben, zal ik wel voor een beetje dik exemplaar gaan.
De mijne komt uit Duitsland: http://www.uhrenarmband-versand.de/shop-Uhrenbandversand.html
Mijn Monster komt bij ons aller bekend en medeforumlid Rob vandaan: http://www.monsterwatches.nl/index.php/duikers-start/monster-info-menu
(mijn Monster is wel licht gemod: saffier, gele seconde, witte datum)
Met vriendelijke groet,
Herman
BartGD Schreef:
Bedankt voor alle reacties!
Hoewel ik toch eerst dacht voor de oranje te gaan,
zijn jullie er unaniem overeens de zwarte te
nemen. En het is natuurlijk geen keuze voor het
leven, kan altijd nog ruilen of beide nemen.Maar nu heb ik nog een vraag over de lume, want
dat vershilt erg per foto. Op de ene foto lijkt
het wit-achtig (vind ik personlijk mooier) en dan
lijkt het weer eerder geel/groen. Heeft natuurlijk
met de belichting te maken, maar hoe ziet dat er
over het algemeen uit?@HS Leuke foto’s, vooral die op leer vind ik mooi.
Is zo’n band duur, en waar kan je die kopen?
Gewoon voor een tientje op ebay, of moet je echt
naar duurdere kijken bij een juwelier?
En is elke band geschikt (mits de goede maat
natuurlijk) voor het monster?
De oranje natuurlijk, hele mooie kleur oranje, met de indices ietwat “vintage” gelig.
Ik heb nu alle bandcombinaties, maar draag nu voornamelijk een oranje siliconenband, mooi en aangenaam.
Een paar foto’s:
Ik heb er twwe, de oranje heeft is beadblasted, de ander is een modje met een SKX009 dial, heel donkerblauw, met plongeur hands.
Ik draag deze twee om en om (70% draagtijd, de overige 10 horloges moeten het met de resterende 30% doen).
Banden wisselen is een tic maar wel leuk en afwisselend.
Mocht je voor de zwarte kiezen, koop 'm dan bij Rob (www.monsterwatches.nl) en laat hem er dan voor weinig geld extra saffier glas inzetten. Dat is/staat namelijk geweldig i.c.m. de zwarte wijzerplaat.
Dat het inkorten van de standaard stalen band niet al te lastig is, kan ik bevestigen. Ik heb dat ook zelf gedaan, zonder speciaal gereedschap maar met een verbogen paperclip en geduld, zonder schade.
Succes met het kiezen!
Grt. Marco
Moet eerlijk zeggen dat het wel meevalt or de Nav B- Uhr. Subtieler dan de TW Steel en consorten. Zelfs minder opvallend dan een Big Bang of Royal Oak…
Er zit wel een kern van waarheid is, als je bijv Nomos hebt ofzo, dan valt hij wel op xD
emveezet Schreef:
Mocht je voor de zwarte kiezen, koop 'm dan bij
Rob (www.monsterwatches.nl) en laat hem er dan
voor weinig geld extra saffier glas inzetten. Dat
is/staat namelijk geweldig i.c.m. de zwarte
wijzerplaat.Dat het inkorten van de standaard stalen band niet
al te lastig is, kan ik bevestigen. Ik heb dat ook
zelf gedaan, zonder speciaal gereedschap maar met
een verbogen paperclip en geduld, zonder schade.Succes met het kiezen!
Grt. Marco
als je bij rob een horloge koopt stuur hem een mailtje met de maat van je polsomvang, dan maakt hij een stalen band gelijk voor je op maat, ik kon m gelijk omdoen nadat de pakjesman was geweest.
Ricosub Schreef:
Moet eerlijk zeggen dat het wel meevalt or de Nav
B- Uhr. Subtieler dan de TW Steel en consorten.
Zelfs minder opvallend dan een Big Bang of Royal
Oak…
Ik heb de Steinhart Nav B-Uhr Pink Gold nooit in het echt gezien, alleen op foto’s en dan worden alle karaktertrekken van een horloge vaak als het ware uitvergroot. Dus kan me voorstellen dat het in werkelijkheid best subtiel kan zijn. Ik heb zaterdag in de stad een aantal Hublots gezien, daar is absoluut niets subtiels aan (en dat is een understatement)
Zwarte gaan met stalen band. Zelf band inkorten is te doen. Wel werken met doekjes(tegen de krassen) en idd een spijker om tegen te duwen.
Je kunt m ook met witte seiko plaat laten maken bij Robmonsterwachtes. Kost wel wat meer maar die is o zo mooi. Natuurlijk wel de echte witte plaat en niet de Seiko 5 plaat
Ik betwijfel of de Seiko5 plaat in een gewoon Seiko Monster past.
roelkalkboel Schreef:
Natuurlijk wel de echte witte plaat
en niet de Seiko 5 plaat
Is dat dan inderdaad een echte Seiko witte monsterplaat of OEM?
Bert K Schreef:
Ik betwijfel of de Seiko5 plaat in een gewoon
Seiko Monster past.
Op deze pagina staat wel een voorbeeld:
http://www.monsterwatches.nl/index.php/modificaties/modificaties3
Met vriendelijke groet,
Herman
lencoth Schreef:
roelkalkboel Schreef:
Natuurlijk wel de echte witte plaat
en niet de Seiko 5 plaatIs dat dan inderdaad een echte Seiko witte
monsterplaat of OEM?
Ik heb Rob een hele tijd geleden ook eens gevraagd voor een witte plaat in mijn Monster. Toen had hij het over dat je dat een Dark Monster met Witte plaat kan kopen, en een gewone met een zwarte plaat, dan zet hij de platen wel over. Werd mij een beetje te prijzig:( maar het resultaat is prachtig:
Hier staat ie wel: http://www.monsterwatches.nl/index.php/modificaties/modificaties-2
Met vriendelijke groet,
Herman
HS Schreef:
Ik heb Rob een hele tijd geleden ook eens gevraagd
voor een witte plaat in mijn Monster. Toen had hij
het over dat je dat een Dark Monster met Witte
plaat kan kopen, en een gewone met een zwarte
plaat, dan zet hij de platen wel over. Werd mij
een beetje te prijzig:
Bedankt, prima resultaat maar lijkt me ook aan de prijs.
Ziet er strak uit hè?
Bij interesse: stuur hem eens een mailtje, misschien kan hij nu wel aan losse wijzerplaten komen…
Met vriendelijke groet,
Herman
lencoth Schreef:
HS Schreef:
Ik heb Rob een hele tijd geleden ook eens
gevraagd
voor een witte plaat in mijn Monster. Toen had
hij
het over dat je dat een Dark Monster met Witte
plaat kan kopen, en een gewone met een zwarte
plaat, dan zet hij de platen wel over. Werd mij
een beetje te prijzig:Bedankt, prima resultaat maar lijkt me ook aan de
prijs.
Stem ook voor zwart op staal
Deze T-800 Monster is voorzien van saffierglas met AR coating, saffieren geschroefde achterdeksel en Romeinse schijf.
Verder is lume inderdaad groen.