Black of Orange Monster voor eerste aanwinst

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuw horloge. Vorig jaar heb ik mijn eerste horloge gekregen (Fossil BQ9374, zie onderaan), maar wil nu wel graag een nieuw ‘echt’ horloge. Mijn budget is niet hoog, 100-150 euro (max. 200).

Nu kijk ik al regelmatig op internet, en ben daar verschillende keren goede berichten tegen gekomen over de Seiko Monster. Ik vind het mechanisch uurwerk leuk (glijdende secondewijzer vooral), en de orginaliteit (geen rolex look-a-like) van het horloge spreekt mij aan. Alleen ik twijfel nog steeds erg over de kleur: oranje of toch zwart? Ik ga het horloge wel gewoon in het dagelijks leven dragen, lijkt met de zwarte geen probleem, maar is de oranje daar niet te opvallend voor?

Ik denk het meest aan de oranje, vooral bij het zien van een foto als deze:

Maar deze zwarte vind ik eigenlijk ook erg mooi:

Als ik al een hele verzameling horloges had, zou ik waarschijnlijk wel voor de oranje gaan, maar dat is helaas nog niet het geval. Ik twijfel of de oranje niet te ‘gek’ is, en alleen voor een zonnige vakantie geschikt is, en ik misschien toch voor de veilige zwarte moet gaan (opvallen vind ik leuk, maar het moet niet misstaan).

Dus wat zouden jullie doen in mijn geval, de zwarte of de oranje? En mocht je mooie foto’s hebben die mij doen overtuigen, post ze vooral (vooral op een nato om de pols zou ik wel eens willen zien)!

Alvast bedankt,

Bart

Hier nog een foto van de Fossil:

Welkom hier. Als eerste “echte” horloge is de Monster een prima keus. Zou zelf voor zwart gaan (toch iets minder opvallend en daardoor beter draagbaar), maar anderen zullen daar anders over denken. Dus eigenlijk moet je doen, wat jezelf het leukst vindt.

Neem de Monster in ieder geval met de stalen band, het is een geweldige band voor het geld en je kan altijd nog iets anders aan doen. Maar door de typische bandaanzet van het Monster zijn de keuzes ietwat beperkt. Als je googlet op “black monster nato” vindt heel wat plaatjes. Succes.

Ik zou zondermeer voor de zwarte kiezen.
Wel met stalen band. Band meteen op de goede lengte laten inkorten, want schijnt bij deze band ook niet zo gemakkelijk te zijn om dit zelf te doen.

Welkom.
Ik heb zelf de oranje gehad maar gek genoeg verveelde dat op een gegeven moment waardoor ik hem niet meer droeg.
Toen heb ik hem via dit forum met iemand geruild voor een zwarte en deze blijft boeien. Ik kan de zwarte van harte aanbevelen.

WVE Schreef:

Wel met stalen band. Band meteen op de goede
lengte laten inkorten, want schijnt bij deze band
ook niet zo gemakkelijk te zijn om dit zelf te
doen.

Voordeel is ook dat je veel info kunt vinden over het Monster, inclusief hoe je de band kan inkorten:

http://www.pmwf.com/Watches/WatchTools/BraceletSizingTools/AFBraceletSizingToolUse.htm

:wink:

Je eerste echte? Dan ga maar voor de zwarte, altijd goed (tu)

Zwart!

Monster is een goeie keus, stoer klokje! Kijk vooral op de site van Monsterwatches
http://www.monsterwatches.nl
, die heeft zo’n beetje alle Monsters die je kan bedenken.
Lees dan ook zijn pagina over modificeren. Rob kan Monsters helemaal naar smaak samenstellen, je kan het zo gek niet bedenken, of het is leverbaar. Hieronder mijn witte MiniMonster, ook een zelfverzonnen combinatie. Een eigen draai aan je horloge geven maakt hem uniek, hartstikke leuk.

WVE Schreef:

Wel met stalen band. Band meteen op de goede
lengte laten inkorten, want schijnt bij deze band
ook niet zo gemakkelijk te zijn om dit zelf te
doen.

Valt mee hoor ik heb nu 2 keer die band ingekort zonder speciaal gereedschap en ik vond het makkelijk, je moet alleen oppassen dat je het “hulsje” niet laat vallen die zijn heel klein, en dat je die er goed terug opdrukt, met een spijker en een naald en een klein stukje hout lukte het me :slight_smile: (de eerste is 8 jaar geleden en die zit nu nog vast, dus waarschuwingen heb ik niet nodig :slight_smile: )

De Kleur kiezen is moeilijk, de zwarte heb ik nu om, het blijft een super klok, bij mij is het een echte beater, de oranje heb ik ook en dat is mijn "nette"beater daar klus ik niet mee, maar hij is wel super ook die kleur! Ik denk dat je een zwarte moet nemen als je bang bent dat die oranje te opvallend is(maar niemand let op horloges hoor, alleen wij gekken letten er op, normale mensen zou het echt aan hun reet roesten wat jij om hebt :slight_smile: )

Begin maar met een zwarte op staal(standaard of watchadoo), uitbreiding of ruilen is altijd nog een optie.

Succes!

Eric

ik zou ook voor de zwarte gaan, ik heb de oranje gehad maar was er snel op uitgekeken, dus ik zeg zwart;)

monster is een aanrader, heb de klok al jaren in mijn collectie en draag hem naar tevredenheid !

citizen “ecozilla” een idee?
stoer horloge, is er één die ik nooit weg zal doen.

mee eens, gaat bij mij ook nooit weg

Rick Schreef:

stoer horloge, is er één die ik nooit weg zal
doen.

Ook leuk. Maar de vraag was: Dus wat zouden jullie doen in mijn geval, de zwarte of de oranje?

De zwarte. Omdat de kleur van de indexen en de wijzer bij de oranje teveel afwijken naar mijn mening…

De zwarte met de wijzers van de oranje kan weer wel :smiley:

Hallo en welkom!

Ik zou voor de zwarte gaan. Je hebt al een lichte kleur en zwart kan altijd.

Oranje is leuk voor ‘erbij’ vind ik.

lencoth Schreef:

Rick Schreef:

stoer horloge, is er één die ik nooit weg zal
doen.

Ook leuk. Maar de vraag was: Dus wat zouden jullie
doen in mijn geval, de zwarte of de oranje?

een ecozilla :slight_smile:

Rick Schreef:

een ecozilla :slight_smile:

Wellicht een ideetje, de cursus “Logica in Actie”:

http://www.ou.nl/eCache/DEF/2/24/406.html

Dan zul je uiteindelijk zien dat het antwoord op de door de OP gestelde vraag niet “een ecozilla” kan zijn :wink:

Afgezien daarvan en zoals gezegd, leuk horloge die Ecozilla.

Hallo Bart,

Ik zou voor de zwarte Monster gaan.

Ik heb ze beide gehad, en uiteindelijk heb ik de oranje weer verkocht.
Zwart past gewoon makkelijker bij meer kleren.

Paar kiekjes van de mijne:

Op rubber: (onderste monster:D)

Op standaard stalen Monsterband:

Op Watchadoo:

Op leer:

Lume I:

Lume II:

Monsterlijke regenboog:D

Overtuigd?:wink:

Met vriendelijke groet,

Herman