Black Toolwatch

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,3155,3196#msg-3196

Dit partijtje van 3 militaire horloges waren al hier, onlangs is daar een collega bij gekomen. De P6500 Navigator, word door Microtec gebouwd maar is er ook in oa “luminox” versie. Dit horloge is er in Kunststof, staal en Titanium en met verschillende achterdeksel en wijzerplaten. Ze zijn echter niet allemaal “militairy issued”.
Nou zijn op dit forum niet zo veel “toolwatchfanaten” maar als je een strandklok of raggertje voor erbij zoekt…

Overeenkomsten: Zwart, kunststof kast, H3 lichttechniek, indentieke wijzers en een GMT bezel en beide officieel ingezet als “Toolwatch”’ . Oa te zien aan de codes op de achterkant.

Ik heb ze nu beide een tijdje gedragen.

Qua uitstraling is de Marathon Navigator mooier door zijn bolle glas, rustigere wijzerplaat en A-symmetrische kast.

De Microteg heeft een wat drukkere wijzerplaat en wat meer een “G-shock” kastvorm.
De Microteg P6500 Navigator lijkt me iets beter en solider. Het gevoel van de draairing is vaster/ beter en er zit een mineraal glas op ipv hesalite. De achterkant is geschroefd ipv een klikdeksel. Overigens zijn ze beide met en zonder datum te krijgen dus dat speel geen rol.

De P6500 is getest tot 200 m waterdichtheid, de Marathon tot 60, zodiep kom ik nooit. Bandaanzet van de P6500 is 22 mm (goed voor seiko duik-eigenaren), met losse springbars. De Marathon heeft vast pennen en een bandbreedte van 20 mm.

De P6500 heeft hier een niet-originele Rhino strap die van Leen afkomt. Waarvoor mijn dank. :D:D

Ondanks dat ik oa een Monster en SAR gewend ben dragen beide horloges heel prettig omdat het zo goed als niets weegt.

Het lichtgevend materiaal is op de P6500 iets feller als op de Marathon, staat tegenover dat de uurindexen van de Marathon groter en duidelijker zijn.

Op zich een leuk klokje, voor een compleet review van deze horloges is hier en linkje:

http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?t=6447

en nog een klein artikeltje

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=6771

Zelf heb ik van het merk Traser zoiets gehad, vrijwel exact gelijk aan de P6500 maar dan volledig in staal uitgevoerd. Vervolgens heb ik die verkocht, omdat ik er een goede prijs voor kon krijgen en ik iets anders wilde.

Helaas ben ik ze voor de prijs waarvoor ik ze heb gekocht nooit meer tegengekomen.

Al met al is die Tritium techniek heel bijzonder.

Het valt me wel op da je ze in heel veel Amerikaanse actie en oorlog films ziet.

Robuuste klok Lucien, daar kan je op zeker een robbertje mee knokken, graven, duiken, en andere zaken mee doen die “gevaarlijk” zijn voor een horloge. Deze kan zo te zien alles aan.

Gr. Patrick

Mooie aanwinst bij deze “group”.
Bedankt voor de uitleg en mooie foto’s.

mvg,
Freddy

Weet iemand waar je veel keuze hebt aan bandjes die bij zo’n horloge horen?

Heb net een Marathon H3 horloge gekocht maar zonder bandje, dit zijn toch natostraps?

Aan de P6500 Navigator zit origineel een Nato strap.

Aan de Marathon Navigator zit een originele army strap. In nederland te krijgen bij www.chronometer.net of www.countycomm.com

Groot nadeel van deze vind ik het enorme verschil in lengte tussen drogen en natte toestand. Ik moet hem 1 a 2 gaatjes strakker trekken als ie nat is, wanneer de band droogt gaat ie flink knellen en dan moet ie weer wat losser. Je kunt hem ook vervangen voor een 20 mm nato strap. Deze hebben dat probleempje iets minder, volgens mij.