Blackout concept - Storm MKII

Ik kwam onlangs een horloge tegen die ik erg mooi vind, zowel qua uiterlijk als qua prijs en eigenlijk van plan ben om aan te schaffen. Het probleem is ik ken dit merk niet en ik kan er ook niets over terugvinden behalve op hun eigen site en YouTube kanaal. Ze claimen samen te werken met de grootste merken zoals Rolex, AP, Patek en Breitling.
Is hier iemand die meer over dit merk kan vertellen? Is het een goede aankoop of is het slechte kwaliteit?!

2 likes

Werken ze niet mee samen, wel design van gestolen

Volgens mij skeleton miyota uurwerkje? :thinking:

Best grappig ding voor 100 euro ofzo geen idee wat het kost

1 like

Samenwerken? Eerder stelen volgens mij.:joy:

2 likes

Geen info over uurwerk, aantal foto’s op de site doen het niet, als ik snel een zoektochtje doe zie ik alleen maar replica’s met een ander logo eroverheen geplakt :thinking:

Heeft een nieuwprijs van 500 euro. Uurwerk is een Seagull automatic. Het merk is begonnen met “customization” van de bekende merken en heeft nu zelf een horlogemerk ontwikkelt. Ze werken samen met een uurwerkmaker, gecertificeerd door Breitling, A.P. , en Rolex die alle tests en kwaliteitscontrole uitvoert.

1 like

Ik zou hier zelf nooit 500 euro voor lappen

Maarja als TS het een gaaf ding vind dan lekker doen toch😀

1 like

Seagull Chinese ‘rommel’ dus.

1 like

Rommel vind ik wat overdreven. Het is gebaseerd op Zwitserse uurwerken, misschien iets minder betrouwbaar maar natuurlijk ook veel goedkoper. De marketingafdeling van Blackout zegt dan ook dat “Swiss made” niet de enige garantie van kwaliteit is maar dat een kwalitatief betrouwbaar horloge ook gemaakt kan worden met Aziatische uurwerken (Seagull en Miyota).

Het uurwerk is voor €35 op AliExpress te vinden. Ik denk dat ik dit horloge oversla, wat jammer is want ik vind hem er leuk uitzien, maar heb er niet veel vertrouwen in.

Ik weet niet welk uurwerk van Seagull gebruikt is in dit horloge maar bv. een Seagull ST1812 kost ca. 140 euro. Er bestaat ook een goedkoper uurwerk van Seagull voor 35 euro maar ik betwijfel of dat het uurwerk is wat gebruikt is in de Blackout. Maar als je er geen vertrouwen in hebt moet je het vooral niet doen. Ik vind het best een geinig horloge maar zou het zelf ook niet kopen.

Seagull Automatic 2809. Als ik dat Google kom ik op een TY2809 uit.

Als dat zo is claim ik een relatie met Emma Stone. :rofl:

10 likes

:joy::+1:

Seagull is geen rommel maar geen top uurwerk

1 like

Als je het horloge koopt omdat het er leuk uitziet dan is het toch juist een voordeel dat er een goedkoop uurwerk gebruikt wordt? In plaats van dure servicebeurten kan je gewoon het hele uurwerk goedkoop laten vervangen. Idem als het stuk gaat. :grin:

1 like

Dit is gewoon één van de replica merken. Dit is niet eens een hommage want het is gewoon klakkeloos overgenomen. Koop voor die €500 een leuk Zwitsers horloge met een Betrouwbaar Sellita uurwerk dat je eens in de 3 jaar een servicebeurt laat geven.
In plaats van deze rommel.

afbeelding afbeelding

Dit is hoe een echte eruit ziet.

Had ik het geld maar voor deze

PL-tje en dat probleem is opgelost!

Miyota en Seagull in één adem noemen :sweat_smile: