Zeer goed te verklaren en erg leuk idee. Wel zouden ze de site moeten aanpassen imo.
Doet verder geen afbreuk aan het geheel wat mij betreft, maar het is wel zo eerlijk om te benoemen en met uitleg van hierboven goed weg te schrijven lijkt me.
Smeer je het uurwerk in dezelfde dag? Zag er niets over in de opening post.
Of wordt de smering door de docent gedaan? Lijkt me eerlijk gezegd zelfs gewenst om lekker lang van het horloge te genieten.
Op dit forum bespeur je vaak een bepaalde aversie tegen producten die uit China komen. Dat is uiteraard ieders persoonlijke opvatting, maar het kan mij echt niks schelen of het een Chinees of Zwitsers uurwerk is.
Dat laatste stelt -voor zover mij bekend- trouwens ook niet veel meer voor. De onderdelen komen uit china, gaan naar zwitserland en worden daar een uurwerk. Dan is het ineens Swiss Made en schijnt het beter te zijn. Kan die logica niet volgen, maar goed als je daar dan wel blij van wordt, mijn zegen hebt je.
Het uurwerk in de Blancier loopt als een zonnetje dus chinees of niet, maakt niet uit voor mij. het is gewoon een prachtig horloge, made in Holland.
Ik kan alleen oordelen o.b.v mijn eigen ervaring. Ik heb in het eerste jaar van de opleiding 2 “Chinezen” gemold: schroeven afgebroken, pivot van het anker afgebroken etc. Onderdelen zijn, zoals BMWX6M al aangeeft, inderdaad niet te krijgen. Ik werk nu met een Unitas (ETA). Da’s écht 'n duidelijk verschil in kwaliteit.
Het uurwerk is wel iets anders vergeleken met een 6498.
Vooral bij de balans; de bevestiging van de piton, ontbreken van kompas. En geen tekst op de veertonkloof.
Overigens lopen ze beide hartstikke netjes
Oude topic ik weet het maar wat een geld… €890.
Snap dat de ruimte + personeel ergens van betaald moet worden hoor maar als dit een clone is zoals gesuggereerd wordt dan ben je aan materiaal hoogstens 200€ kwijt of zie ik iets over het hoofd? (Serieuze vraag)
Er zit ook een groot prijsverschil tussen die uurwerken, als je nog een Unitas kan bemachtigen moet je denken aan ± €200 en die chinees is 3 tientjes. Dat is best een serieus verschil…
Wat een gezeur. Alsmaar dure horloges kopen en dan zeuren over zoiets.
Je koopt een leuk horloge en neemt verder een ervaring mee die onbetaalbaar is.
Dat is waar het om gaat.