Ik zou graag jullie mening horen over dit bandje. Het komt van een echte Blancpain af, maar ik twijfel wat over de echtheid. Voornamelijk omdat het geen hoogglans croco bandje is die ik wel vaker heb gehad, maar een mat bandje. Dus de vraag is; echt of niet? (En croco of print)?
Dank voor de input alvast, en als er aanvullende foto’s nodig zijn hoor ik het graag.
Ja, blijft lastig. Horloge was niet van mij, dus aan de hand daarvan kan ik het niet met zekerheid traceren. En ik vind het wat lastig om echt of print te spotten bij een matte band. Ik neig naar echt, ook als ik jouw foto zie. En volgens mij is er ook een Villeret die origineel op een mat blauwe kroko band is geleverd. Maar wil ook weer niet straks een band aan iemand geven of verkopen die dan niet origineel blijkt te zijn…
Goeie vraag. Ik post het omdat ik het niet zeker weet (kan het niet traceren). En daarnaast vind ik het altijd moeilijk inschatten bij matte banden of iets echt kroko/alligator is of print. En zoals Bernard al aangaf zou print betekenen dat het geen originele BP band zou zijn.
Zegt niks natuurlijk, maar ik heb een kalfsleren band van Blancpain. Cousu main begint met een hoofdletter en boven BlancpaiN staat geen logo.
Maar ja, Blancpain zal verschillende leveranciers in de loop van tijd hebben gehad om de OEM bandjes volgens hun veranderende specificaties te maken.
Dit is inderdaad lastig. Als ik wat vergelijkingsmateriaal google vind ik verschillende varianten, inclusief de mijne. Dus dat lost niet veel op. Op zich staan deze dingen er in verschillende varianten wel bijna altijd op, dus dat is wel weer goed dan…
Maar die doet zich niet voor als een OEM band toch? Ging er meer om dat namaak en kwaliteit niet samen gaan.
Dat gezegd hebbende; ik denk dat ik op basis van alle inschattingen en bijdragen wel kan concluderen dat de band echt is. Dank iedereen voor de bijdrage. Altijd fijn als je wat input kunt vragen!