Blancpain bandje of net niet?

Hallo beste HF confrères,

Ik zou graag jullie mening horen over dit bandje. Het komt van een echte Blancpain af, maar ik twijfel wat over de echtheid. Voornamelijk omdat het geen hoogglans croco bandje is die ik wel vaker heb gehad, maar een mat bandje. Dus de vraag is; echt of niet? (En croco of print)?

Dank voor de input alvast, en als er aanvullende foto’s nodig zijn hoor ik het graag.

2 likes

Kleur is donkerblauw trouwens, zowel band als stiksel. Breedte 21mm / 16mm

Dat soort dingen vind ik van een foto vaak heel moeilijk te zeggen.

Cousu main (handgenaaid) lijkt mij correct, ook het logo lijkt goed te kloppen.

Kroko komt voor in gloss en matte. Ik heb bijv 2 GO bandjes met 20mm aanzet: 1 hoogglans,1 mat.

Een echte BP band is in elk geval van echte kroko en geen print. Wat dit is? Dat kan ik op afstand echt niet met zekerheid zeggen.

Deze bij de BP boutique in Zwitserland had een originele matte kroko (bruin):

4 likes

Ja, blijft lastig. Horloge was niet van mij, dus aan de hand daarvan kan ik het niet met zekerheid traceren. En ik vind het wat lastig om echt of print te spotten bij een matte band. Ik neig naar echt, ook als ik jouw foto zie. En volgens mij is er ook een Villeret die origineel op een mat blauwe kroko band is geleverd. Maar wil ook weer niet straks een band aan iemand geven of verkopen die dan niet origineel blijkt te zijn… :roll_eyes:

1 like

Oeps, schuifmaat zegt 20mm/16mm :nerd_face:

Geen idee of het Blanpain is maar er is veel tijd in gestoken om hem te maken. Hand genaaid en hoge kwaliteit, voor zover ik vanaf de foto’s kan zien.

1 like

voor zover ik kan beoordelen via de foto’s lijkt het mij echt reptielenleer. Ik vermoed dat het alligator is ipv krokodil.

Of het origineel Blancpain is weet ik niet.

1 like

Waarom draaien we de vraag niet om… waarom zou het bandje NIET echt zijn??

Wat is de reden van twijfel?

3 likes

Goeie vraag. Ik post het omdat ik het niet zeker weet (kan het niet traceren). En daarnaast vind ik het altijd moeilijk inschatten bij matte banden of iets echt kroko/alligator is of print. En zoals Bernard al aangaf zou print betekenen dat het geen originele BP band zou zijn.

Zegt niks natuurlijk, maar ik heb een kalfsleren band van Blancpain. Cousu main begint met een hoofdletter en boven BlancpaiN staat geen logo.
Maar ja, Blancpain zal verschillende leveranciers in de loop van tijd hebben gehad om de OEM bandjes volgens hun veranderende specificaties te maken.

1 like

Hoe voelt het bandje aan? Echt of nep?

Een nep voelt als plastic! En ruikt ook zo!

Echt leer ruik je……

1 like

Dit is inderdaad lastig. Als ik wat vergelijkingsmateriaal google vind ik verschillende varianten, inclusief de mijne. Dus dat lost niet veel op. Op zich staan deze dingen er in verschillende varianten wel bijna altijd op, dus dat is wel weer goed dan…

Het is wel echt leer, daar twijfel ik niet aan. En de achterkant is ook van goede kwaliteit.

Dan is ie origineel. De achterkant is bij budgetbandjes gewoonlijk helemaal bagger.

1 like

Wat is een budget bandje? Ik heb nu een goedkope handgemaakte band op mijn horloge, maar dat is echt hele mooie kwaliteit leder.

1 like

Maar die doet zich niet voor als een OEM band toch? Ging er meer om dat namaak en kwaliteit niet samen gaan.

Dat gezegd hebbende; ik denk dat ik op basis van alle inschattingen en bijdragen wel kan concluderen dat de band echt is. Dank iedereen voor de bijdrage. Altijd fijn als je wat input kunt vragen!

1 like

De goedkope meuk/fake is veredeld papier aan de binnenkant. Kijk maar eens rond op de rikketik :sweat_smile:

Daar is prachtig spul, maar ook rommel.

1 like

Hoe spotten jullie echte croco vs print? Geen idee hoe je het verschil ziet.

Ter vergelijking deze matte kroko van TH die echt is:

1 like

Klopt, maar de kwaliteit is wel beter dan die van Patek :joy:.