Ooit gelezen dat als een horloge 5 jaar heeft gelopen hij een equivalent heeft gelopen van een automotor met 160.000 km op de teller. Ga eens kijken wat je bij 160k kwijt bent aan je auto. En je auto moet minimaal 1 keer per jaar een beurt terwijl je bij een horloge moet denken aan 3 tot 5 jaar.
Zo appels met peren vind ik het niet, beide zijn mechanische instrumenten onderhevig aan slijtage.
Tja,ik vind het toch ongelofelijk dat een horloge van 15.000 dollar listprice na 5 jaar al een algehele revisie moet ondergaan.
Ik zou het gevoel hebben bij aanschaf van zo,n klok toch een behoorlijke tijd probleemloos de tijd te kunnen aflezen.
Onderhoud ok,maar als de klok dan al (na ruim 3 jaar)dagelijks veel achterloopt,zou daar toch iets van tegoemkoming tegenover kunnen staan vind ik.
Een duur horloge koop je voor het leven heb ik altijd begrepen,maar op deze manier zou mijn vertrouwen al beschadigd zijn…
Dit is echter mijn idee,en ik heb gelukkig nog nooit dit soort problemen gehad met mn klokken,dus ik denk dat het exemplarisch zal zijn.
Ik hoop dat het snel opgelost zal zijn,
mvg Leetje