Blancpain only

Ik heb geen Blancpain maar ze zitten als manufactuur wel op een zeer hoog niveau. En dan bedoel ik het absolute topsegment. Een wat, ik denk vooral in Nederland, ondergewaardeerd merk. Blancpain heeft echte pareltjes in huis.

2 likes

heb je deze foto zelf gemaakt?

Had hem wel in mijn wagentje liggen, maar uiteindelijk niet gekocht, was heel snel weg…

Ik vraag me af: Hoe vind HF in zijn algemeenheid BP qua manufacture. Is dit al haute horloge vinden jullie? Zit dit net onder de absolute wereldtop? (Lange, pp, vc, Fp journe en ap) vind men BP beter dan JLC bijv die voor bij mijn weten uurwerken hebben gemaakt voor ap en ik dacht vc of was t nou pp of beide??)

Buiten kijf staat wel dat dit t oudste merk ter wereld is.

Fifty fathoms Bathyscape is een kanshebber om mijn volgende NA te worden.

2 likes

Henrik heeft een geweldige blog over blancpain, heeft verschillende modellen zelf echt de moeite waard https://blancpainblog.com…henrik reageert snel op @Smoothsecondscom @whisky

2 likes

Ik ga het eens lezen!

Blancpain is al heel lang mijn favoriete merk. Zie mijn avatar. :yum:

Ik ken niet hun hele collectie, maar weet dat ze voorheen vaak (voor mij) een te grote diameter hanteren voor de mooiere duiker modellen.

Zoals deze:

Man man wat lekker maar weer te kleine oplage en 43mm.

4 likes

$14k plus BTW/invoerrechten en dan nog de zenuwen of je horloge wel aankomt. Daar denk ik ook een paar keer over na. Hopelijk komt BP in 2021 met een mooie nieuwe Fifty Fathoms LE die ik hier kan oppikken in de winkel.
En graag dezelfde kast als de Hodinkee Milspec. Brushed case en zonder de Blancpain belettering op de zijkant.

1 like

11 likes

Dit is ook een cool verhaal ! Weliswaar onder de vlag van Squale, maar wel gelieerd aan Blancpain. Jammer genoeg snel uitverkocht.

1 like

In 2017 tijdens een beurs in het Okura de eerste prototypes in handen gehad en had , achteraf stom natuurlijk , niet ingeschreven, een vriend van mij wel en ben nog steeds jaloers…

11 likes

38mm, no-date…perfection.

Als ze hier nogeens een regulier productiemodel van zouden maken…

17 likes

Doe mij indd deze maar:

17 likes

Het blijft toch in mijn hoofd spoken, stalen chrono of ceramic non chrono

6 likes

@fredericc Stalen chrono vind ik hier persoonlijk het mooiste

2 likes

Oprecht denk ik 1 van de mooiste BP.

jammer dat ze deze uitgaves overlaten aan hodinkee.

:beers:

1 like

Tja. Lastig. Maar uitgaande van de fotos de chrono.

Wat een prachtige kast overigens.

1 like

Oh die is knap

1 like

Dit is een prototype van ref 5008 1130 NABA ? Wat me opvalt i dat hij een matte wijzerplaat heeft en dat is met het uiteindelijk model toch minder geslaagd of zie ik het niet goed ? https://www.blancpain.com/en/fifty-fathoms/fifty-fathoms-automatique-5008-1130-naba