Blancpain only

45

2 likes

Voor mij de mooiste en bester diver.
Ik draag de meer ‘basic’ :wink: versie vrij vaak

13 likes

Ook een zeer fraai model!

1 like

Bij mij ook de instap versie… :grin: 45mm is gaaf voor dit horloge.

7 likes

Zoals zo vaak vind ik de simpelste versie hier de mooiste. Dat is uiteraard persoonlijk, maar dit is een terechte klassieker.

1 like

Dat hangt er vanaf of je de nieuwprijs neemt of de gebruikte versie. Op chrono kun je er een vinden met B&P voor 30% van de nieuwprijs, dat doet heel veel pijn als je deze ooit nieuw hebt gekocht.

2 likes

thanks
Voor complicaties heb ik liever een andere stijl horloges. Sporthorloges voor mij liefst simpel, maximum ene chrono. Meer dress en klassiek lijkende horloges passen voor mij beter met complicaties. Maar dit is uiteraard persoonlijke smaak

6 likes

En als ik 1 nadeel moet opnoemen voor iets wat de bijna perfecte diver is….
Zijn 45 mm is perfect, dreigt zelfs iets kleiner en vermits ik redelijk wat panerai heb zijn groter dan gemiddeld horloges wel oké voor mij
Maar de dikte…. Hmmmm paar mm minder had leuk geweest

Mijn Octo finissimo is dan weer echt dun maar het verschil is gigantisch

4 likes

Ben al jaren weg van de Fifty Fathoms maar heb hem nog nooit gepast. De 45 is waarschijnlijk te groot en de 38 te klein.
Waar ik tegenaan hik is dat ik de 42 mm waarschijnlijk te dik vind… ook vraag ik me af of ik de inscriptie van de merknaam ga trekken. Tot slot wil ik hem ook op staal maar als ik het prijsverschil zie, betaal je dik € 4 K. voor stalen band? Dat vind ik dan wel heel fors.
Dat weerhoudt mij vooralsnog om een bezoek te brengen, ik weet namelijk hoe mooi ik hem vind en hoe zwak het vlees op dat soort momenten kan zijn…

1 like

Ik heb ondertussen al enkele jaren de Blancpain FF in 42 mm in Titanium op rubberen tropical band en kan alleen maar zeggen dat deze super comfortabel draagt!
Ook zeer accuraat zelf na bijna 5 dagen niet aangeraakt te hebben blijft deze zeer stabiel!

Ik hoor wel dat de titanium/stalen band geen microafstelling heeft. Wel een misser.

1 like

Nope… heeft hij niet

1 like

Probeer maar die 45 mm, toont iets kleiner al is het uiteraard aan stevig horloge

Die stalen band is voor mij ook een must,

De prijs…. Tweedehands overwegen?

1 like

Ja absoluut geen bezwaar tegen tweedehands en de stalen band wil ik er echt bij. Weet dat ik spijt ga krijgen als ik die om financiele redenen links laat liggen. Per saldo zal ik hem vaker op rubber of sailcloth (sail canvas noemen ze het geloof ik) dragen, maar toch.
Eerst maar eens de stap naar passen nemen. Maar ik weet dat daarna de stap naar kopen (te) klein kan zijn.