Blancpain (Swatch) koop Vincent Calabrese

Ik kreeg een persbericht dat Blancpain het bedrijf van Vincent Calabrese heeft gekocht, zie http://www.horloge.info/nieuws_en_modellen_item.php?n=Blancpain-(Swatch-Group)-koopt-Vincent-Calabrese&nieuwsid=132 waarmee de Swatch Group (eigenaar van Blancpain) nu dus eigenaar is van het merk Vincent Calabrese en dus ook eigenaar is van de merknaam van één van de leden en medeoprichters van de AHCI… Dat is op zich jammer, een vrije geest zou je niet moeten vangen. Maar goed.

Ik denk trouwens dat we de komende tijd nog veel meer van dit soort overnames zullen zien. De grote groepen (Swatch, Richemont, LVMH enz) hebben een paar zeer goede jaren achter zich en zitten (denk ik) op grote zakken geld. De kleine, vaak familiebedrijven hebben het vast ook niet zo slecht gedaan en zullen bij een goed bod eieren voor hun geld kiezen nu de economie toch wat achterblijft èn de concurentie steeds groter gaat worden.

Nu vroeg ik mij twee dingen af:

  1. Daar AHCI ongeveer staat voor de horologische academie van onafhankelijke makers, of Vincent Calabrese nu geen lid meer mag zijn van die club? Lijkt mij niet.
  2. Is ons aller Christiaan van der Klaauw nu ook een overnamekandidaat voor de Swtach Group? Waarom niet denk ik dan.

Wat denken jullie?

een swatch du monde ? een swatch planetarium ? ik kan zo gauw de kots smiley niet vinden…:frowning:

M.i. zou het logisch zijn als ze uit de groep terugtreden, ze zijn nu niet meer onafhankelijk.
Wat betreft CvdK zonder zijn kunnen te willen onderschatten, weet ik niet of hij net zo veel vernieuwing en know how zou brengen als Calabrese
En bij de aantallen waar het hier om gaat is dat toch het criterium lijkt me.