Blancpain Villeret Phase de Lune Demi-Savonnette: OEF!

Het overkomt me niet vaak meer dat ik een horloge zie en meteen een (positief) raar gevoel in mijn maagstreek krijg. Maar toen ik deze zag gingen er toch wel even wat vlindertjes dansen. Dat was wel weer eens fijn!

De prijs weet ik niet en wil ik denk ik ook niet weten, het gaat mij puur om het uiterlijk anders was ik er wel mee getrouwd. Eh, nee dat was een andere discussie :smiley:
Innerlijk zit het trouwens ook wel goed: http://www.horloge.info/nieuws/Blancpain-introduceert-prachtige-Villeret-Phase-de-Lune-Demi-Savonnette/558

idd erg mooi … ook leuk dat er een open klapbare bodem/deksel op zit …
en de maat zal waarschijnlijk wel wat gegroeid zijn maar dat hebben ze met dit ontwerp in ieder geval erg mooi opgelost (tu)

Ik deel je gevoel, een bjoetie!

Héél erg mooi. Vaak vind ik perpetual calandars wat druk, maar in dit geval zeker niet. Zelfs het kleine uurwerk in de ‘grote’ kast is perfect opgelost. En dan ook nog een innovatief caliber (tu)

Groeten,

Martin

Grote klasse!

Is het een perpetual of annual calender ? Ik zie geen schrikkeljaar aanduiding ?

In ieder geval een geweldig mooi horloge. Alleen even wennen aan de datum aanduiding; met name die friemel aan het einde ervan… Verder allemaal bijzonder fraai.

groet
Mark

1 like

Volgens mij (maar hang me er niet aan op) maakt een kalender zich alleen perpetual (eeuwigdurend) als de kalender rekening houdt met het juiste aantal dagen in een maand, inclusief schrikkeljaren. De aanduiding van die schrikkeljaren hoeft niet apart, als de dagen er maar rekening mee houden. En daarover heb ik over dit horloge geen informatie, hoewel Blancpain in het persbericht wel één keer het woord perpetual laat vallen. Maar dat komt in de technische specs niet terug. En door die handige drukkers lijkt hem mij geen perpetual want waarom zou je dan zoveel moeite nemen de standen makkelijk aanpasbaar te maken als dat (zolang het horloge loopt) niet nodig is?

Dan zal het wel een annual calender zijn; als er geen aanduiding is van de jaren, hoe weet je dan of hij na 28 feb naar 29 feb of naar 1 maart zal gaan :slight_smile: ?

Groet
Mark

inderdafd een OEF! waardig.
Wat een prachtig horloge zeg :wink:

Zo, die is mooi(tu) Valt voor mij wel in de categorie ‘onbereikbaar’, helaas…

tjvreeken Schreef:

Zo, die is mooi(tu) Valt voor mij wel in de
categorie ‘onbereikbaar’, helaas…

Misschien komt er een verloting voor een goed doel. Je weet maar nooit :wink:

Prachtig!!
Het speeksel sijpelt uit mijn rechtermondhoek :wink:

Hoewel de wijzer voor datumaanduiding niet echt opvalt, had ik hem liever zonder wijzer gehad.

Gewoon subliem.

Dit is nu eens een dresswatch … :}

Ja goed punt, het zal idd geen perpetual zijn.

MartinB Schreef:

tjvreeken Schreef:


Zo, die is mooi(tu) Valt voor mij wel in de
categorie ‘onbereikbaar’, helaas…

Misschien komt er een verloting voor een goed
doel. Je weet maar nooit :wink:

Je hebt gelijk Martin, maar zoiets is toch echt ‘once in a lifetime’…