Ik wacht wel eerst af wat het gaat worden voordat ik er een mening over heb
Genoeg die zullen denken: euj, een Rolex swatch. Wat dat wittebrood erop doet, geen idee. Maar ik wil 'em
Helemaal mee eens. En leukste is nog wel als je hem hebt dat je Submariners kan plagen met je Blancpain fifty fathoms.
AI, je weet wel, heeft jullie wensen reeds vervuld.
Is nog experimenteel, maar wel herkenbaar wat AI reeds kan:
Niets anders dan verwacht eigenlijk. Een logisch gevolg van e.e.a: Iets lukt, dus lekker uitmelken. Ik denk dat het een goede ontwikkeling is voor beide merken en horloges in het algemeen. Is het iets voor mij? Nee. Ik vind het armoedig. Dat hele circus om dat eerste plastic ding EN de mensen er omheen vond ik behoorlijk cringy. Niets voor mij. Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie doet.
Vanuit marketing vind ik het ronduit geniaal en zal het geheid weer een succes worden.
Misschien wordt het wel niet iets plastics, maar iets van metaal. Zou mooi zijn. Omega en Blancpain zijn ook niet hetzelfde gepositioneerd binnen de Swatch Group, dus zal deze samenwerking ook wel anders gepositioneerd worden. Dat hoop ik dan maar…
De hype is al gestart dus. Ben wel rete benieuwd wat het gaat worden dan.
Ik zie echt totaal geen andere optie bij “Swatch x Blancpain” dan weer een plastic Swatch. Ongeacht de merkpositionering.
Het zou leuker zijn als Blancpain zelf eens wat nieuwe modellen eruit knalde. Wie kan nu herinneren wat ze dit jaar hebben uitgebracht? Straks hebben we het alleen nog over het plastic horloge.
Precies, verwacht nou geen horloge dat in wat voor opzicht dan ook de BP FF benadert. Een horloge van €17K, voor pak em beet € 400,- ofzo in een Swatch versie. Ik hoop dat iedereen wel snapt dat dit niet kan.
Precies dat is het, ik heb nog steeds het idee dat er mensen zijn die echt denken dat het een goedkope Speedmaster is.
Interessant! Zo blijven we misschien bezig met geld uitgeven
Wordt het dan een Swatch duikhorloge?
Ik vond de eerste batch MoonSwatches geweldig, nu wordt het helaas op weinig originele wijze uitgemolken met die belachelijke “gouden” wijzer. Een Blancpain Swatch gaat dus niks brengen.
In een podcast wist Fratello (RJ) al te melden dat hij een plastic prototype Fifty Phantoms kast had gezien. Hij vond het (ook) geen goed idee.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Denk wel dat het Bioceramic gaat zijn. Weet niet hoe groot succes dat gaat zijn. Een plastic duiker met draaibare duikring lijkt mij een aparte gewaarwording. Ze zullen toch niet gauw meer dan 400 euro vragen voor Swatch. De Moonswatches waren voor Swatch doen al redelijk aan de hoge kant geprijsd.
Guttegut wat een treurnis zeg. Zoals eerder gesteld kent geen mens Blancpain (i.t.t. Omega) dus dit verbaast me behoorlijk moet ik zeggen.
Wellicht dat Swatch zijn hand overspeelt na het verkoopsucces van de Moonswatch (op zichzelf ook al overdreven uitgemolken)?
What’s next, Swatch x Breguet?
Noooo. SwatchAP
Maar Audemars Piguet is natuurlijk geen merk uit de Swatch stal (zoals Omega, Blancpain, en Breguet).
Bovendien maakt Audemars Piguet sinds een aantal jaar zelf al varianten van hun Royal Oak in bioceramic.
Het is die dag World sneaker day!
Nee klopt. Maar wel een nieuw avontuur voor de Swatch group wiens ambities tot ongekende hoogte lijken te reiken.
De Royal Oak in bio ceramic is natuurlijk geen Swatch.
Toen ik vorig jaar bij het diner van het Speedy Tuesday event gezellig zat te kletsen met wat mensen van medewerkers van Kmega hoorde ik dat er prototypes waren gemaakt van Speedmaster, Seamasteren de Fifthy Fathoms, dus lijkt we wel in de lijn liggen!