Wat mij betreft blijft dat zo. Moonswatch zat nog wel een leuke versie tussen, deze zijn lilluk en doen geen recht aan BP.
Erg mooi die Barakuda! 40mm toch?
Hmm… de Black Sea (is geen ocean).
Prachtige horloges.
Enige jammere is dat ze serieus aan de dure kant zijn. Die limiteds.
Oké tijd voor een poll/ overleg:
- 00:00
- 06:00
- 12:00
0 stemmers
Niet, sorry……
Prachtig.
er staat er al eentje te koop op marktplaats…aanschuiven hoeft dus niet vorige keer bij het uitbrengen van de moonswatch was ik in Bologna…de dag vooraf om 12u werd er al gekampeerd aan de deur…
Waarom zou je eigenlijk aansluiten.
Tegen de kerst kun je deze gewoon kopen. Mocht je hem alsdan nog willen…
Er wordt een hype gecreëerd, wat ansich knap is, maar we hoeven er niet gelijk bij te horen… FOMO.
De prijs maakt het (zo lijkt het) horloge gewild.
“ Oh voor ca €390 koop ik er wel eentje”.
Wat natuurlijk gewoon belachelijk is voor een plastic horloge wat leuk is voor op het strand.
Ik had dit ook met de moonswatch. Komt wel.
1x eentje 3 uur in bezit gehad. toen was ik genezen
Ik denk dat we onze hobby niet moeten willen rationaliseren, ik schat in dat we er niet uit komen
Ik denk eigenlijk dat dat tegen kan vallen, even vanuit de MoonSwatch gekte redenerend: ben nog steeds af en toe in 010 voor een Mercury en krijg dan altijd heel aardig een “njet” te horen. De Antarctic is het model dat ik graag wil hebben en ik schat in dat heel veel liefhebbers voor die zullen willen gaan (neutraler/tijdloos).
Dat denk ik ook, en als de Swatch marketing goeroes op de rem trappen om de hype train rijdende te houden: zie hierboven
Eens, maar nu kun je er mee zwemmen! En mechanisch uurwerk, saffier en… ja nog steeds te duur! Maar nogmaals, niet rationaliseren want er is ook voor €3 een horloge te vinden waarmee je ziet hoe laat het is
Mwah, heb de Jupiter gehad en vond m erg leuk voor de heb! Maar zo een zomers horloge moet gewoon het water in kunnen en dat maakt deze Blancpain toch wel leuk (samen met de humidity sensor van de Antarctic!)
Je leest het al, ik ga kamperen
Je conclusie is best aardig.
Voor de heb.
Maar als je hem hebt… hoevaak ga je hem dan dragen?
Ik verwacht de eerste hier komende week op HF en de eerste in het blauwe de week erna
Voor list + verzenden wil ik dibs.
ik vind het geslaagd net als de moonswatch…de eerlijkste hommage die er bestaat van de FF!
And here comes the real surprise – a plastic escape wheel and pallet fork.
The movement is of normal construction with bridges, and instead of bridge screws, they have silver-soldered the bridges on. Saves money, and makes me shudder.
Had veel verwacht maar dit niet . Hoop dat ze het wegwerp uurwerkje in de tussentijd geupdate hebben, maar vrees het ergste.
Dit gezien hebbende, blijft het een leuk hebbedingetje. Maar… wel een duur hebbedingetje voor die prijs.
Launch availability: 9 US Swatch boutiques on September 9, global roll-out later
Long-term availability: Swatch stresses that none of the Blancpain X Swatch Bioceramic Scuba Fifty Fathoms is a limited edition
Price:$400
https://www.ablogtowatch.com/blancpain-x-swatch-bioceramic-scuba-fifty-fathoms-watches-expand-on-the-moonswatch-concept/
Plastic meuk voor een merk dat in prijs wedijvert met Patek en de oudste ter wereld is…
Het is sneu om te zien gebeuren
The times are a changin’
Ja maar geel en donkerblauw en zandkleur zijn eigenlijk ook wel al bij de Moonswatches geweest. Sun, Neptunes en Jupiter.
Mja, het zegt me allemaal toch veel minder dan de MoonSwatch (waarvan ik er een heb). Is het gewenning, is het de ‘obscure’ naam Blancpain, weetniet…
Prijs begint ook erg hoog te worden voor iets wat uiteindelijk een gimmick is. Denk niet dat deze zelfs een kwart van de MoonSwatch-hype genereert…
Puur ter info: de oudere ETA 2841 binnenwerken die vroeger gebruikt werden in de Swatch automaten hadden ook een kunststof escapement. Ik heb er nog eentje, loopt nog steeds perfect na ongeveer 20 jaar. Gezien de zelfsmerende eigenschappen van vele soorten kunststoffen vind ik het niet eens een gekke keuze.
euhm Blancpain wedijveren met Patek…nee echt niet