Blancpain x Swatch

Allemaal onderweg naar de Swatch store :shushing_face:

5 likes

Eens. Je zou bijna een poll starten: wie hebben er hier een Blancpain?

Ik weet dat @Brava er 3 heeft, ik heb er 1.
Wellicht nog een stuk of 3, 4 anderen? Meer?
En dat is dan op een forum met horlogeliefhebbers…

1 like

Ow heeft Brava er 3, ik weet sinds jaar en dag van zijn witte chronograaf :sweat_smile:

Hij heeft ook een triple date moonphase en een gouden ultrathin automaat…

En de chrono is geen witte…
Het is een opaline versie.

1 like

Dat was geen hommage, die maakten gewoon de kast voor BP.
:ok_hand::wink:

2 likes

Even krantje lezen

17 likes

Wit hè, die 17 jaar dat ik op het forum zit verschillende beeldschermen gehad, waarop het verschil tussen wit en opaline niet te zien was :crazy_face::joy:

2 likes

Stiekem hopen ze allemaal dat zo’n kek kleurtje gaat afgeven op de huid en vervolgens uit de handel wordt gehaald door Swatch.

Die blauwe moonswatches gaan ook voor idiote premiums tegenwoordig 🤸

Ik heb 'm een maandje gedragen en het verschil irl. kon nauwelijks groter zijn :blush:

1 like

Voornamelijk idioot dat iemand zoveel voor een tweedehands plastic kleur-afgevende hommage over heeft.

2 likes

Geloof ik graag , leuk zeg :+1:t2:

1 like

Ben een paar dagen de “ hype “ rondom Swatch aan het volgen. Het is toch ongelofelijk dat ze bij Swatch het weer voor elkaar krijgen dat heel de horloge wereld zich stort op een plastic horloge met een redelijk eenvoudig uurwerk waar men bijna €400 euro voor moet neerleggen. Bij Swatch lachen ze zich de ballen uit de broek. Waarschijnlijk staan er morgen weer honderden mensen voor de stores. Om het nog even exclusiever te houden hebben ze bij Swatch een aantal stores aangewezen die ze gaat verkopen. Als Tissot , Citizen , Certina of Seiko een horloge lanceren trekt dat toch ook geen honderden mensen naar de winkels ? Het erge is nog dat de mensen die morgen in de rij staan , er alleen maar staan om er op te verdienen. De echte liefhebber wordt hierbij zwaar gedupeerd.

Ik zeg morgen met z’n alle de A12 blokkeren!

6 likes

Dat is omdat swatch eigenlijk niks nieuws heeft maar de samenwerking met Blancpain en omega is aangegaan. Of vice versa.

Dat is de hype.

Ik moet overigens nog zien of deze net zo hard gaat als de moonswatch.
vermoed dat deze vlam een stuk sneller uitdooft.

1 like

Dus bij Swatch kunnen ze zich alleen maar in de kijker spelen als ze een samenwerking aangaan met een speler uit de high end markt ? Dat is toch best wel sneu eigenlijk. Swatch was in de jaren 90 een grote speler , daarvan is nog maar vrij weinig over qua status ? Ze hebben die samenwerkingen niet nodig , als ze nou eens echt goede horloges gaan bouwen hebben ze zo op een op zich zelf staand succes. Mede doordat men Swatch uit het verleden kent. Ik heb in m’n horloge doos een automatisch Swatch horloge dat gewoon een goed horloge is die ik nog regelmatig draag.

1 like

Inderdaad. Het Blancpain idee is tof. Totdat ik de prijs zag :joy:

1 like

Het is hun eigen merk dus ze mogen doen wat ze willen natuurlijk. En vergeet niet, het was de CEO van Swatch die een paar jaar geleden nieuw leven blaasde in Blancpain

Zijn de MoonSwatches té duur geprijsd ?

Voor een doorsnee niet-horloge kenner zijn ze te duur.

Ondertussen heeft “de markt” geleerd dat met slimme marketing en met een slim ontleend ontwerp de prijs nog hoger kan. Bij Swatch weten ze dat ze de MoonSwatches te goedkoop verkopen.

Voor ons horloge-freaks weten we dat ze veel te duur zijn : een plastic quartz die zeker geen 50€ kost om te produceren. Maar ze zijn zo leuk.

1 like

Ik ben wel benieuwd of de SwatchxBlancpain ook een bandenkiller is zoals sommige MoonSwatch modellen.

Kan helaas nergens vinden of er al mensen liggen te wachten voor de stores…

Bij de Swatch shop in Biel (naast Swatch hoofdkwartier en museum) zijn ze er klaar voor. Vanmiddag gaven ze aan vanavond al de eerste mensen op de stoep te verwachten. Dit was namelijk ook bij de MoonSwatch lancering(en).

Daarnaast nog wat leuk inside informatie ontvangen:

• Het uurwerk kan niet gerepareerd worden. Loopt die niet meer? Kan die naar de vuilnisbak. I.v.m. tijdnood is er voor de simpele oplossing gekozen de kast dicht te lijmen i.p.v. een duurzaam alternatief. Het feit dat het horloge 100% waterdicht moest, hebben ze deze keuze nu gemaakt.
  • Naar verwachting brengen ze volgend jaar een duurzame variant uit waarbij het uurwerk wél gerepareerd kan worden indien nodig.
  • Tot aan de onthulling (gisterochtend 10:00) wist nog niemand, ook binnen Swatch niet, hoe de horloges eruit kwamen te zien. Het was een uiterst geheim project. Dus ook binnen de eigen organisatie was er weinig over bekend. Hierdoor hebben diverse afdelingen binnen Swatch een drukke donderdag en vrijdag gehad om alles gereed te krijgen voor morgenochtend.
9 likes