Blancpain x Swatch

Ik wel, een paar antwoorden omhoog👆🏻

1 like

Leuk draadje om te volgen trouwens.

https://uhrforum.de/threads/blancpain-x-swatch-sammelthread.548838/page-28

In Wenen liggen ook al gekkies voor de deur :joy:

1 like

Allemaal leuk die inside info maar waarschijnlijk is de helft loze beloftes. Net als het online verkopen van de moonswatch

1 like

Blies.

En nee, dat was met name Biver.

2 likes

Serieus? Waar heb je dit gelezen?

jeetje, leraren bestaan nog… die zijn nog zeldzamer dan een vintage Rolex.

3 likes

Geen idee waar je die informatie vandaan hebt, maar mijn bron is werkzaam bij Swatch op een behoorlijke positie. Doe ermee wat je wilt, het was enkel ter info.

Familielid is (inmiddels ruim 20 jaar) werkzaam bij Swatch in Biel op een prima positie. Die vertelde wat extra context rondom de lancering. Ook nog wat extra informatie over de MoonSwatch, die deel ik later in dat betreffende topic.

2 likes

Thanks voor de info. Hierdoor blaas ik de roadtrip.af. Dan wacht ik liever op een versie die open! Dank voor het delen van de info!

Het zal je verbazen, vintage Rolex is helemaal niet zeldzaam.

Er zijn vele jaren al richting het miljoen Rolexen per jaar gemaakt. Er zijn dus ook navenant veel vintages van.

Weer gratis les!
Doe er je voordeel mee.

4 likes

Ok Deu ik.

1 like

Ik vind persoonlijk 2 van de modellen er wel aardig uitzien. Maar 400 euro voor een plastic horloge met een uurwerk dat niet geserviced kan worden? Wat? En moet je nagaan, als retail 400 euro is, wat zal de resell dan worden :joy:

Maar ja, misschien leuk om te houden voor over een paar jaar, dan zijn ze zeldzaam. Aangezien ze allemaal dan al kapot zijn bij normaal gebruik. Naar mijn mening een slechte zet van Blancpain om hun naam te zetten op een plastic horloge. Maar goed, waarschijnlijk gaan ze nu alsnog veel meer FF’s verkopen en omzet maken.

1 like

Dit is geen goedkope Blancpain.
Het is een (te) dure Swatch.

De naam BP is niet zo bekend, zelfs onder horlogeliefhebbers. Mijn directe verwachting is niet dat dit door de Swatch FF anders wordt.

3 likes

Dat laatste punt geloof ik niet helemaal. Bekende journalist die ik sprak had iig voor maandag (toen ik m sprak) het horloge al live gezien.

1 like

1 like

Wat ik wel grappig vind aan het hele Moonswatch en nu het Blancpain x Swatch gebeuren.

Is dat Swatch al die traditionele merken uit het slop heeft getrokken destijds.
En nu Swatch als horlogemerk (Niet het conglomeraat Swatch-Group) al die traditionele horlogemerken nodig heeft om tegenaan te schuren om plastic shit weer hip en verkoopbaar te maken.

3 likes

Staan er al mensen voor de winkel?

@Eas en ik staan in Düsseldorf!
Laten we hopen dat het lukt

13 likes

Het heeft Omega anders ook geen windeieren gelegd…

IMHO heeft de horloge industrie een duidelijk probleem waar een grote groep jongeren nooit een horloge gehad hebben en 0 interesse hebben in de hobby. Plots zie je dit soort dingen overal op sociale media, staan er mensen in de rij,… Doet mij zowat denken aan hoe Harley Davidson nu toch plots bereikbare basismotoren op de markt wilt brengen omdat de gemiddelde leeftijd van hun rijders wel erg snel stijgt. Gelukkig heeft Swatch nog het fatsoen om zelf iets in elkaar te gooien en niet zoals Harley een sticker op een bestaand model te kleven van een Chinees merk :man_shrugging:

2 likes

Iemand in 020???

1 like