Blancpain

Kan iemand mij meer informatie geven over de onderstaande Blancpain?

Air Command Flyback Concept 2000 Limited Edition

Ik kan op het internet niet veel vinden. Ik heb dit horloge op het oog en zoek algemene informatie zoals bouwjaren, kwaliteit etc

Alle info is welkom.

Bedankt en groet

1 like

https://www.europeanwatch.com/11397.html

Hier lijkt wel wat te staan… of zoek je reviews?
Bij Blancpain zou ik me niet te veel zorgen maken over kwaliteit. :wink:

Hier een video:

En nog een:

Niet precies hetzelfde qua uitvoering maar de kwaliteit zal nagenoeg hetzelfde zijn.

2 likes

Ik zoek algemene informatie. Beetje vaag maar de reden is dat ik van plan ben om er 1 te kopen. Deze komt bij een erkende juwelier vandaan alleen zonder papieren. De leeftijd is onbekend zeggen ze.

Je zou informatie kunnen vragen over de Air Command aan het customer service team van Blancpain.
E-mail: cs@blancpain.com
Ze reageren snel en adeqaat op vragen

Als Blancpain bewonderaar kan ik je hier niet veel over vertellen. Het uurwerk is een FP (Frederique Piguet). Tegenwoordig in handen van Blancpain. Wees je wel bewust van een evt. servicebeurt. Als vooral de (flyback) chronograaf functie niet onderhouden is, is de kans op een vastloper o.i.d. erg groot. Gelukkig is Blancpain niet de duurste als het om servicebeurten gaat. De horlogemaker op de hoek kan dit uurwerk niet servicen.

1 like

Bedankt voor de tip. Inmiddels heb ik Blancpain een e-mail gestuurd en antwoord gekregen. Horloge is van 2006 en er is geen geregistreerde servicebeurt.

Juwelier Burger heeft het horloge te koop staan met 1 jaar garantie op het uurwerk maar een jaartal en service van het horloge wisten ze niet.

Service in aantocht! Band is niet origineel en sluiting ook niet. Kast is mooi.

https://blancpainblog.com/ bekijk deze site van henrik eens; hij antwoordt ook btw snel op e-mails , toffe gast

1 like

en hij is gereserveerd! :wink:

Fraaie aankoop!

Mooi en niet alledaags horloge !

Ik heb het horloge gepast en vind het te klein. Had ik niet gedacht. Daarnaast is inderdaad de band niet origineel en er zijn geen papieren. Er is wel gekeken naar het uurwerk door een horlogemaker voor wat dat waard is.

Samenvattend; niet gekocht.

De kreet “dat een uurwerkmaker naar het uurwerk gekeken heeft” ben ik helemaal klaar mee. Wat dat waard is: waardeloos. Goed dat je hem hebt laten liggen! Op naar een andere aankoop!

1 like