Zoals al eerder gepost hier heb ik op de rikketik een blancplain(zie foto) gekocht en kon ik er niet achter of het een echte is of niet.
Vorige week ben ik langs Steltman in Den Haag gegaan om te zien of hun een oordeel konden geven over de echtheid. Dit konden hun ook niet en aangezien ze deze week naar Blancpain in Zwitserland zouden gaan namen ze graag mijn horloge mee om te zien of ze bij Blancpain uitsluitsel konden geven.
Vandaag een telefoontje gekregen van Steltman dat ze bij Blancpain het ook niet konden zeggen aangezien hun bij het gedeelte waren waar ze aan de complicaties werken(daar had ik ook graag een kijkje willen nemen). Nu nemen ze het mee naar Basel om het daar na te laten kijken door een andere horlogemaker van Blancplain.
Kortom benieuwd en een hele nette service van Steltman.(ze doen dit geheel kosteloos)
Bij Steltman nog even mogen kijken naar de nieuwe versie van de Fifty Fathom, mocht iemand nog 9700 te leen hebben hoor ik het graag. Jammer genoeg had hij de rose gouden versie niet meer anders had hij die nog even gepakt.
Ook nog wat literatuur mee gekregen.
Zodra ik meer weet zal ik het natuurlijk laten weten.
Mooie vintage!
Het lijkt mij geen ‘nep’ horloge, in de zin dat het nagemaakt is. Ik heb wel eens eerder een soortgelijke uitvoering van Blancplain gezien (zelfde soort kast, jaren zestig/ zeventig wijzerplaat). Ben benieuwd naar de herkomst. Heb je het uurwerk kunnen bekijken?
Zo zie je hoe de wereld apart in elkaar zit. Dat was zo ongeveer het eerste merk dat ik leerde. Mijn vader was helemaal gek op die dingen. Hij heeft een aqaulong gehad die nu ergens op de bodem van de Noordzee ligt…
Nu weet ik dat het een klein vermogen waard is, toen kocht mijn pa het bij (Rotterdamse ) zaak waar ze spullen verkochten voor duikers en de zeevaart.
Achteraf denk ik dat het een Spirotechnique uitvoering van zijn Blancpain was.
Ik ben ook laatst bij Steltman geweest en heb ook die dure van 9700 gezien. Geloof me, de oude zijn veeeeeel mooier! Niet zo lomp en ‘in your face’.
Als die van Dennis een echte is, heeft hij er een geweldige aankoop aan. Alvast gefeliciteerd (en op 19 april ga ik heel goed rondkijken op Rikketik)
Buitengewoon veel lof voor de firma ‘Steltman’. En nu maar afwachten wat het resultaat zal zijn.
Doch: “Wat echt de moeite waard is, is ook veel moeite waard“.
Ze worden veelvuldig nagemaakt. Het AS-uurwerk is niet zo heel moeilijk aan te komen dus die worden dan gewoon in zon kast gezet.
Ik heel wat FF gezien maar nog niet een die op die van jou lijkt.
Echter ziet de wijzerplaat er bij dit exemplaar veel strakker uit en ook de kast is heel anders.
Heb ook nog nergens een exemplaar gezien met een cushion kast zoals die van Dennis dat heeft.
deze komt inderdaad het dichtste in de buurt, maar komt toch op een hoop punten niet overeen.Bijvoorbeeld de seconden wijzer is heel anders.
Tja de tijd zal het leren.