Blasted of brushed titanium?

Ik overweeg sterk om mijn verzameling Aevig horloges compleet te maken/houden door een Thule aan te schaffen. Veel van de keuzes liggen al vast: geen GMT (dus de ‘sports’ variant) en merlot wijzerplaat.

Het horloge is van titanium en dit materiaal ontbreekt nog in mijn collectie. Je kunt kiezen tussen brushed (geborsteld) en blasted (gestraald) titanium.

Ik kan niet kiezen! Zijn er mensen met ervaringen met beide afwerkingen? Ik plaats hier ff twee plaatjes. Let ff niet op de dial enzo: daar gaat het niet om.

Blasted:

Brushed:

IMG_6718

• Blasted
  • Brushed
0 stemmers
4 likes

Titanium… brushed :ok_hand:

6 likes

Ook al mogen we niet naar de wijzerplaat kijken; blasted met de oranje(?) wijzerplaat. Brushed heeft iedereen al.

1 like

blasted, al zie ik weinig verschil :nerd_face:

2 likes

Blasted is iets meer gespikkeld :nerd_face:

1 like

Blasted vind ik alleen iets voor field/ tool

Dus als je dat zoekt prima.

1 like

IMG_1518

Brushed, daar zie je eventuele krassen een stuk minder goed door.

2 likes

Titanium. Microblasted.

6 likes

Dat vroeg ik me inderdaad al af.

Is er nog iets van waarheid aan dat ‘zelfhelende’ aspect van titanium al dan niet met een gum?

1 like

Gorgeous. Maar we hebben het hier ook wel even over een ander horloge :wink:

1 like

Wat een prachtige wijzerplaat!

1 like

Ja is waar, na een maand of 3 verdwijnen lichte krasjes vanzelf weer.
Ook een speciaal gum werkt. Had er toen èèn op Ali gekocht werkte prima op mijn Pelagos.

1 like

Brushed.

1 like

Ah dat klopt. Maar toch zou ik voor blasted gaan :sunglasses::+1:

1 like

Zou het daarbij nog uitmaken of ‘ie brushed of blasted is?

Pelagos Ti heb ik ooit om de pols gehad. In mijn beleving was die geborsteld, toch?

1 like

Het effect met een gum lijkt mij beter bij een brushed kast.

1 like

Brushed! Mooier (vind ik) en makkelijker te herstellen. Al schijnt blasted minder makkelijk krassen te tonen.

1 like

Ik heb zelf de oranje in de blasted uitvoering.

Mooi horloge, weegt nagenoeg niets.

3 likes

Het mooie aan dit topic is dat we er aan herinnerd worden dat Aevig nog bestaat en horloges maakt die erg aardig zijn. Want veel topics over microbrands lijken er niet te zijn op dit moment. Of het ligt aan de manier waarop ik bezig ben natuurlijk. Dat kan ook.

Welke je ook kiest, ik vind het leuk.

4 likes

Brushed speelt iets meer met het licht. Ik vind blasted horloges te industrieel en niet sprekend genoeg. Past bij een toolwatch maar niet mijn smaak.

1 like