Blauwe duiker, maar welke?

Beste horlogeliefhebbers,

In mijn collectie ontbreekt nog een mooi duikhorloge. Ik wil mij daar dit jaar op gaan oriënteren. Ik heb een budget van maximaal tot ongeveer 8k in mijn hoofd. Mijn voorkeur gaat uit naar blauw.

Ik ben benieuwd naar ervaringen met de betreffende horloges (of dat er mooie alternatieven zijn die ik over het hoofd zie).

Nu heb ik een aantal exemplaren op het oog:

• JLC polaris
    • Omega seamaster 300
    • Omega seamaster 300m blue/gold
    • Tudor bb
    • Omega planet ocean

0 stemmers

5 likes

Ik verwijs je graag door naar mijn NA die ik net geplaatst heb :slight_smile:

3 likes

Ja bedankt, net gelezen. Niet verwonderlijk dat je dan voor de JLC gaat!

Echt een prachtig horloge! Ik had tot voor kort de Seamaster 300 op het oog maar twijfel daar nu toch weer een beetje aan. Zag deze week in Rotterdam bij S+C de blauwe JLC Polaris (chrono). Echt betoverend mooi. Ik was daar echt van onder de indruk. Vandaar dat de interesse nu weer richting de Polaris verschuift.

1 like

Ik mis er eentje

3 likes

De Planet Ocean, zonder twijfel.
Heerlijk horloge

Ik vind de Polaris de mooiste maar zou voor de PO gaan uiteindelijk. Mooi robuust gooi en smijt horloge.

Glashutte SeaQ panoramadate

3 likes

De jlc. Maar niet de nodate versie. Ga voor de mariner of de date. Dat is veel meer horloge dan de nodate. :ok_hand:

2 likes

Ik heb gestemd op de Tudor. Mijns inziens het mooiste horloge in deze selectie. Qua formaat ook spot-on.
De BB58 heeft lang op mijn lijstje gestaan, uiteindelijk is het deze geworden:

Hou je nog 90% van je budget over.

5 likes

Das een flink datumvenster

1 like

Heb je geen datumloep meer nodig!

Deze!

Bb58 bleu heeft de GS en de Rolex verdrongen.

6 likes

Dat is zeker waar

Zit naar mijn idee wel wat verschil in het type duikers op de lijst, behalve dat ze allemaal blauw zijn.
De Polaris vind ik chique-sportief, de Omega’s meer luxe toolwatches en de BB58 is misschien wel het meest allround/understated.

Ik zou persoonlijk gek worden van die helium klep op die Omega duikers. De seamaster 300 vind ik wel weer gaaf.

En deze? Wat stoerder dan de rest IMHO.

4 likes

Nou is die niet echt blauw meer hè :wink:

1 like

Welke horloges heb je nog meer in je collectie? Dat is wel cruciale informatie om een weloverwogen goed advies te geven…

Edit: ik vermoed dit trio

Ik heb op de Tudor BB58 Blue gestemd. Gezien je ook al een Omega in de collectie hebt. En voor ongeveer 3500 euro is de BB58 blue serieus bang for buck. Als je echt 8k wilt uitgeven zou ik denk ik voor de Glashutte gaan die eerder hier genoemd werd. Die JLC Polaris is ook fraai en out of the box maar vind hem niet de wow factor hebben voor die hoeveelheid geld.

1 like

Ik heb zelf de bb58 in het zwart, maar zou je in deze lijst van opties de bb58 in het blauw sterk aanraden :wink: meerdere redenen, veel van deze redenen zijn reeds benoemd in dit topic :slight_smile:
Simpelweg een geweldig horloge, door het ontbreken van een datumvenster is het horloge juist heel strak en mooi naar mijn mening.

1 like

Is ook een heel gaaf horloge, enige punt waar ik nog een beetje over twijfel is de dikte. Zelfde geldt voor de Seamaster 300.

Gaaf! Maar ik dacht eigenlijk dat deze boven het budget zou vallen.

Ik heb mezelf nooit zo als een Breitling man gezien maar deze is wel serieus heel cool!

Klopt, nog steeds een Speedy, Zenith Defy en Longines Master Collection moonphase. Die gaan ook voorlopig niet weg.

Dat hoeft niet per se hoor. Had het meer een beetje als maximale in mijn hoofd. Minder is natuurlijk altijd goed. Ik vind de BB58 een mooi horloge. Enige dat mij een klein beetje tegenhoudt is dan toch het ‘poor man’s Rolex gevoel’. Ik weet dat het onzin is en dat Tudor ook gewoon heel mooie horloges maakt. Misschien maar eens overheen stappen en gewoon zelf ervaren…

Eerlijk gezegd verbaast de uitslag van de poll mij wel een beetje. Ik had op voorhand een grotere voorkeur voor de JLC verwacht maar de BB en PO zitten er niet ver naast.

De polaris mariner ga je niet redden voor 8k in ieder geval. De 11k waarvoor die in de winkel staat ben je er ook niet aan kwijt, maar 8k ga je niet halen ben ik bang :slight_smile:

Die breitling duikers zijn ook wel aardig, maar ik vond ze in het echt wat groot en wat “aanwezig”. Een sub of die tudor is wat dat betreft wel een subtiel(er) horloge

Deze heb je trouwens ook in 39,5mm. Dat moet wel te regelen zijn voor 8k.

2 likes