Naast mijn grail ( Dat is sinds jaren een Nomos Tangente, ivm de t moet niet te duur worden want regel… Dus grens wat ik durf te dragen +/- €2000 ) wil ik gelijk even verder denken en heb ook nog een subgrail…
Wat dat is? Een blauwe duiker… Dit is een vraag voor de verre toekomst maar t gaat me er even om wat jullie nu zouden kiezen tussen
De tissot en de Certina schelen elkaar bijna niks. Zit zelfde uurwerk in, scheelt ook bijna niks in prijs en de tissot is net iets kleider tov de Certina 42mm tov 43mm
Dus dat is een kwestie van smaak. Welke zouden jullie kiezen?
En hoe verhoudt de 6R15 zich tov de ETA 2824-2 . Of gelijkwaardig?
Ik zou momenteel t meest naar de Seiko neigen. Vind t de meest stoere klok en naar verwachting zal t incl alles via Rob toch goedkoper zijn dan de prijzen die voor de Tissot en Certina gevraagd worden… Maar… Dun polsje en 48 mm… Slik…
Ik heb eenzelfde Certina, zwart met staal. Misschien een overweging tov de Seiko. Saffierglas en 3 dichtingen (ipv 1) in een (fantastisch mooi lopende) geschroefde kroon. Qua uurwerken zou ik mee geen zorgen maken, beide types Seiko vs ETA hebben zichzelf meer dan bewezen.
Kwestie van smaak, ik vind de SUMO ook een erg mooie klok.
Ik had kunnen denken dat iemand met die link naar de Oris zou komen. Inderdaad erg mooi en als ik dat geld zou willen uitgeven voor een duiker dan zou die denk ik eerste keuze zijn.Dan maakt de kleur me ook vrij weinig uit Echter voor dat geld heb ik ook de Nomos en die gaat absoluut voor. Dus vandaag dat ik het budget voor de duiker lager heb gelegd
Kwestie van smaak. Ik vind de Certina 3 keer niks, maar van wat ik heb gehoord is het een geweldig horloge. Persoonlijk zou ik de Blumo nemen. Prachtklok en super afwerking.
De Certina heeft als enige een blauwe sunburst dial. Dit is echt een verschil met de andere twee. Zelf ben ik gek op blue sunburst. Heb je ook eens naar deze modellen gekeken. Hou je nog een heleboel geld over.
de sumo vind ik mooi, maar t bandje relatief wat iel ogen bij de letterlijk sumo kast.
de certina oogt voor mij wat meer als n standaard duiker, maar iets ruwer door de grotere kartels op de bezel. ook oogt ie van t plaatje als de imho mooiere verhoudingen. echter/helaas schuine datum.
de tissot heeft wat afwijkende elementen, zoals zn aparte wijzers en mooie verwerkte datum. wel oogt voor mij vanaf t plaatje de kroon wat groot. de band zou dan v mij juist weer 2mm groter hebben gemogen.
bovendien draag ik bij voorkeur metalen banden. maar moet toegeven dat die blauwe rubberen wel leuk matchen. vooral de certina geeft me n sprotieve hippe gevoel.
als ik nog niks had zou ik v deze 3 voor de certina gaan, maar dan op stalen band.
Naast mijn grail ( Dat is sinds jaren een Nomos
Tangente, ivm de t moet niet te duur worden want
regel… Dus grens wat ik durf te dragen +/- €2000
)
Is de definitie van een holy grail niet iets wat je graag wilt hebben maar nagenoeg onbereikbaar is? Een grail is dus per definitie te duur (of anderszins niet te verkrijgen)
on topic:
Ik zou voor de Seiko gaan, heeft m.i. de beste looks en heeft een herkenbaar uiterlijk (en is daarnaast ook het meest waardevast mocht je hem willen flippen)
kijk wel even of ie goed past, want hij is best fors, zo wil je er niet bij lopen (is een MM, maar idee is hetzelfde)
Begrijp je probleem. Vind zelf ook zowel de de Action Diver als de Sumo aantrekkelijke horloges. De Sumo heb ik al meerdere malen om de pols gehad. Schitterend horloge. Fors, maar zeker geen 48 mm. Wat 'm vooral groot maakt is de nogal lange lugs. Ik geloof iets van 52 mm. Maar ze lopen wel mooi rond. Mij past ie net. Maar je moet 'm zeker een keer zelf om proberen. Ik heb een paar Certina’s en ben erg van dit merk gecharmeerd. De Action Diver heb ik dus (nog) niet. Maar de juwelier bij mij om de hoek heeft 'm bijna altijd op voorraad en ik heb er al vaak naar staan kijken. Ook een beauty. De Tissot vind ik ook niet lelijk, maar spreekt mij het minst aan van de drie. Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Verder, ik heb al wat zien langskomen, zijn er natuurlijk nog meerdere interessante microbrands. Nadeel daarvan kan zijn dat je ze niet eerst in levende lijve kunt bekijken en een keer omdoen. Dat is voor mij vaak het moment dat ik pas echt kan bepalen of een horloge echt wat voor me is. Een blauwe micro brand diver die ik erg leuk vind, niet al te groot is en die je waarschijnlijk ook nog wel in Nederland in het echt kunt bekijken, is de Halios Tropik. http://www.halioswatches.eu/web-store/halios-watches/p-1/200502--tropik.html
Anyhow, succes en veel plezier met kiezen!
jr86 Schreef:
Hallo iedereen.
Naast mijn grail ( Dat is sinds jaren een Nomos
Tangente, ivm de t moet niet te duur worden want
regel… Dus grens wat ik durf te dragen +/- €2000
) wil ik gelijk even verder denken en heb ook nog
een subgrail…
Wat dat is? Een blauwe duiker… Dit is een vraag
voor de verre toekomst maar t gaat me er even om
wat jullie nu zouden kiezen tussen
De tissot en de Certina schelen elkaar bijna niks.
Zit zelfde uurwerk in, scheelt ook bijna niks in
prijs en de tissot is net iets kleider tov de
Certina 42mm tov 43mm
Dus dat is een kwestie van smaak. Welke zouden
jullie kiezen?
En hoe verhoudt de 6R15 zich tov de ETA 2824-2 .
Of gelijkwaardig?
Ik zou momenteel t meest naar de Seiko neigen.
Vind t de meest stoere klok en naar verwachting
zal t incl alles via Rob toch goedkoper zijn dan
de prijzen die voor de Tissot en Certina gevraagd
worden… Maar… Dun polsje en 48 mm… Slik…
Halios tropic blue is ook leuk. Miyota 9015 uurwerk.
De eerder genoemde Orients zijn ook prima en goedkoop.
Van wat je zelf als opties neer legt, zou mijn keus denk ik de certina op staal zijn. Heb alleen ervaring met de sumo en die is erg mooi. Zwart, blauw en oranje gehad. Toch vanwege zijn afmeting in combi met de lange lugs en smalle stalen band weinig gedragen telkens weer weggedaan.