Blauwe duikers met metalen band met fijnafstelling?

Graag maak ik gebruik van jullie kennis.

Op termijn mag m’n Seiko Shogun misschien het nest verlaten om plaats te maken voor een blauwe duiker.

De eis is; met een metalen band die in de sluiting een simpele fijnafstelling heeft.
Verdere wensen; max. 42mm breed, en bij voorkeur een ceramische bezel. Mag ook kwarts zijn…

Nu ben ik zelf op de volgende 3 gekomen die allemaal zo’n fijnafstelling hebben. Wie kent er nog meer?

Mido Ocean Star Captain;

Certina action Diver precidrive;

Omega Seamaster 300m (sluiting met fijnafstelling los te koop);

Een andere optie blijft om de Shogun uit te rusten met een Marinemaster sluiting. Wie heeft daar ervaring mee?

Alle suggesties zijn welkom!
Dank alvast

1 like

Yup. Werkt uitstekend.

1 like

Nieuwe Tudor Pelagos een optie misschien.

2 likes

Ik heb zelf een Seiko Transocean dat is misschien ook een optie. Heeft alleen geen fijnafstelling in de sluiting en is iets groter maar wel erg mooi blauw en ceramische bezel en prachtige band.

4 likes

Ik heb een MarkII en de band heeft een fijn afstelling.
Is ideaal vooral met warm weer. :slight_smile:

1 like

Dit is mijn blauwe duiker.

6 likes

:+1:

Deze ook volgens mij

1 like

De Pelagos heb ik inderdaad naar gekeken.
Toch een paar punten die ik daar niet top aan vind (kleur te lichtblauw, uurindexen, …)
Wordt 'm niet denk ik

Oef. Mooie kleur blauw. Maar de kastvorm is niet mijn ding.

Prachtige klok. Staat zeker op m’n lijstje.
Geen fijnafstelling in de band toch?
Maar blijft een optie …

1 like

De Shogun is voor mij de end-all be-all duiker. Licht, gehard, mooi, niet te groot, minder dik dan de MarineMaster en mooi van prijs. Ik zou er dus over nadenken om de MM sluiting er op te zetten als dat kan.

Dat gezegd hebbende vind ik de Mido die je laat zien de mooiste duiker van het trio. De Certina is een also-ran met net foute kleuren en wijzers die Omega te hard na willen doen, de Omega is niet m’n kop thee, dus de Mido.

Op echte plaatjes zie ik dat de kleurstelling erg tof is, de wijzers erg mooi zijn, de details leuk, en de plaat erg rustig met alleen de stick indices.

Overigens, voor weinig geld valt er een Balaur te kopen in het blauw, met stalen band en fijnafstelling. :slight_smile: Die heeft geen bezel, maar een compressor kast, maar doet wel wat je wilt.

2 likes

Alle 3 je suggesties zijn top. Als het je om draagcomfort gaat, is de SMP lastig te verslaan.

1 like

Mido Ocean Star! De Omega is schitterend, maar de band :-1:

1 like

Ik kende de Mido nog niet, wat een mooi ding zeg! Jammer van de dagaanduiding, dat vind ik persoonlijk altijd een afknapper. Ik heb een zwak voor de blauwe Certina, de sprekende kleur werkt juist zeer goed voor mij.

1 like

1 like

Dat dus

1 like

Eens iets heel anders: Doxa Sharkhunter (donkerblauw), Carribean of Numa met die geweldige ratcheting sluiting.

2 likes

SmpC, hands down

10 likes

3 likes