Blauwe duikers...Seiko SPB053J1 upgrade?

Dan zou ik voor de Sla023 gaan op staal

Op de uurwijzer na zijn deze ook wel fraai
image

4 likes

Ik moet eens een Seiko dealer vinden die al deze klokjes heeft om ze naast elkaar te passen :wink:

Ik zou het niet weten… Ik heb geen SLA037 gehad om mijn pols. Als ik zou moeten kiezen uit wat de TS ons voorschotelt, dan zou ik zeker voor de 037 gaan.

Hahaha dat denk ik zo vaak hardop in mezelf :rofl: Tja, dan wordt het toch een Speedmaster. Saai, ik weet het, maar voor mij is dat toch wel de heilige graal.

Helemaal mee eens! Vergeet ook niet de Zaratsu polishing op de bevels. De dial zelf die zo mooi met het licht speelt. Vaak is die diep donker blauw maar met fel licht knalt de sunburst er uit.
Ik heb hem gepost, maar reacties waren altijd gematigd :see_no_evil:

Een beetje sellers remorse heb ik wel met dit horloge, maar ja… ik had geld nodig om de BB58 te kunnen financieren.

1 like

Met de spb187?
Dat zal ik proberen onthouden als ik hem weer een beetje “te middelmatig” vind. :thinking: :smiley:

1 like

:rofl: dat is goed, maar doe dat dan wel als ik de Speedmaster heb. Dat is voorlopig mijn enige goal voor 2023/2024 :joy:

Bedankt… nu wil ik ook een sailcloth band :see_no_evil: dat staat ‘m goed zeg!

Mee eens! De afwerking, uurwerk is GS in mijn ogen. Seiko logo zit er puur op vanwege heritage naar de 62MAS.

Staat ook goed naast elkaar :wink:

8 likes

Niet te doen! Veel te mooi allemaal! :heart_eyes:
Voor zover ik me er in heb kunnen verdiepen heb je de Hesalite, zo te zien aan de band? Dat

Heb je die van Artem straps al bekeken? Een donkerblauwe zou er mooi staan… en een zwarte voor de Speedmaster :laughing:

2 likes

Phoeh… dat is een mooie combi

1 like

Klopt, kan je inderdaad zien aan de middelste links en aan een opgelegd logo (al is dat lastig op een foto) de sapphire is gaaf om het uurwerk te bekijken maar vond het net iets te shiny met die links in het midden. Het blijft wel een Toolwatch van origine en dat vond ik er juist zo gaaf aan.

Thanks! Nee niet mee bekend, ga mij er vanavond eens in verdiepen :blush:

U zei?

4 likes

Ja dat snap ik wel met een leren horlogeband.

1 like

Jawel…

5 likes

Deze. Op zeker:

Foto: Monochrome.

2 likes

Ooow! Supermooi. Fikse kast wel. Hoe past ze? Een beetje log, of kan je ze vergeten op de pols?

Niet zo gek van de datum, een simpele zwarte datumschijf en wat scheef.

Tsja, blauwe duiker, dan een echte!

3 likes

Het is een groot horloge, maar sluit wel mooi aan op de pols. Bij mij dan toch. Vergeten op de pols is wel te veel gezegd… Dit horloge draag ik op rubber en dat is toch wel een stuk comfortabeler dan op staal (in vergelijking met mijn MM300).

De SLA037/043 dragen wel prettiger.

1 like

Ik ga eens een SLA025 passen die hier in de buurt te koop staat…zou net hetzelfde moeten zijn :wink:

2 likes

Is geen blauw😜…maar wel heel gaaf. Ga je alleen om de maat te passen, of heb je interesse in dit model?

Beide :stuck_out_tongue:

Als hij echt leuk uitvalt kan ik hem wellicht niet laten liggen.

1 like