Loopt -bijna- binnen COSC en staat -bijna- perfect uitgelijnd .
Hoewel dit dus een heel fijn (zomers) horloge is, zit ik al enige tijd te dromen over andere blauwe schoonheden type 62MAS of MM300 (volgende beelden zijn niet van mij, maar via google gevonden):
Soms lonkt mijn oog ook maar andere horloges zoals de oudere Omega SMP300 met zwaard-wijzer of zelfs de Blancpain FF. In het kort: ik heb zin in iets nieuws erbij.
Als de kerstman toevallig meeleest: graag één van elk; zo kan ik wel een heel bijzondere NA topic maken .
Welke blauwe Seiko duiker vinden jullie het leukst (ze hoeven niet in mijn lijst te staan)?
Of moet ik gewoon gaan voor een Omega SMP 300 electric blue, of zelfs een blauwe fifty fathoms (bathiscaphe of de gewone)?
Hebben jullie nog andere ideeën en alternatieven om mijn dorst naar blauwe duikhorloges weer even te lessen?
Graag jullie ideeën alvorens ik de zoektocht begin.
Mocht ik nog wat alternatieven mogen aanbieden, dan heb ik er hier nog een paar voor je, prijs van laag naar hoog. Deze horloges heb ik zelf gehad of heb ik nog.
Seiko Monster SRPD25K1
Leuk horloge voor weinig geld. Vind hem nog steeds erg leuk om te zien.
Seiko SPB187. Deze is wel 42mm, maar draagt meer als een 40mm. Lugs buigen mooi af naar beneden zodat het heel mooi op de pols aansluit. Ik heb er heel veel plezier van gehad.
Mocht zo’n 62mas model je het meeste aanspreken, ik zelf heb de SPB143 dus ik kan ook wat vergelijkingsfoto’s maken met de Tudor als je wilt. Van de Monster, MM200 en Tudor heb ik ook veel zelfgemaakte foto’s dus geef maar een gil als je er meer van wilt zien.
Ik heb zelf de SPB149 gehad en later ingeruild voor de SLA037. Met deze twee kan ik je wel wat op weg helpen qua info.
De SPB149 is een gaaf horloge, eerste horloge waarvan ik vanaf het begin dacht die moet ik hebben! De SLA lag toen buiten mijn bereik. Ik was niet erg te spreken over de sluiting en het uurwerk, verder is de sunburst mooi en draagt hij erg goed om m’n 17,5 cm pols.
De SLA037 daarentegen is een totaal andere klasse en dat straalt hij ook uit! Vanaf het begin dat dit horloge mij echt een wauw factor gaf. Zo’n kwaliteit maar onder de radar. Alleen de listprijs ging nergens over. Later overgenomen op het forum voor een zachter prijsje en de SPB ingeruild. Het uurwerk waanzinnig, de ever briljant steel kast zoveel beter en mooier dan de SPB, de zaratsu, de keramische bezel, ga zo door het is een klasse apart. Enige nadeel is dat hij iets dikker is, gelukkig is een deel ook door het glas wat het qua uiterlijk al beter doet lijken. Dat is de enige pre voor de 149 (Owja en misschien de stalen band, maar die mis ik niet echt, vond het diashield staal niet echt fantastisch…)
Liever geen Black Bay. Super mooi, maar te dicht bij de vorm van mijn Sub. Alsnog bedankt voor de tip. Misschien ga ik wel eens een pelagos passen (fxd of gewoon).
C24 gaat inderdaad nergens over, zou forums een beetje in de gaten houden meeste kans op Uhrforum gok ik zo.
Ik heb de SLA043 noot in het echt mogen zien, wel vergeleken en als ik het goed heb is deze iets dunner door het andere uurwerk wat er in zit (geen hi-beat 8L35) scheelt het 0,5mm maar hoe merkbaar dat in real life is geen idee. Enige die ik weet die een 043 heeft is @Jurk misschien dat hij hier wat zinnigs over kan zeggen. Verder is de kast volgens mij gelijk alleen heeft die geen zaratsu aan de zijkant (correct me if i’m wrong)
In theorie zou een 8L55 iets preciezer moeten zijn dan een 8L35 maar dat zal wel te verwaarlozen zijn, ook net hoe die is afgeregeld. Mijne loopt in ieder geval snaarstrak op gemiddeld -0,6
Persoonlijk vind ik de blauwe wijzer wel een geinig detail maar niet helemaal mijn ding in deze serie, daarnaast vind ik de Hi-Beat wijzer die zo smooth loop ook heerlijk om naar te kijken. Band op de 037 vind ik iets rustiger dan op de 043.
Dit is allemaal persoonlijk natuurlijk maar beide zijn fantastische horloges!
Wilde ik nog doen.
Maar had nog even geen tijd voor een weloverwogen antwoord.
Ik heb bijzonder blij met de mijn 043.
De afwerking subliem. En de blauwe seconde wijzer breekt het geheel. Lekker onder de radar.
In tegenstelling tot een aantal van de alternatieven zoals een Tudor en Seamaster die je idd voor hetzelfde geld koopt.
Die echo/neutra klikt niet op vlak van proporties. Misschien valt het in het echt beter mee.
De mm200 blue hole is heel leuk, maar niet per se leuker dan mijn spb053. Wisselen misschien.
Samurais heb ik al enkele van gehad: leuk maar telkens weer weg. De blue lagoon limited was wel super leuk en had ik beter gehouden voor de prijs.
En een donkerblauwe GS heb ik al, dus dat zou een beetje overdreven zijn. Dit gezegd zijnde is een sla037 of sla043 ook een beetje een GS, maar dat zou ik dan wel weer OK vinden …
Die heb ik. Beetje lower end dan een sla037 of zo. Een sla037 lijkt me subliem, maar dan heb je een seiko om je pols terwijl je meer “prestige” voor dat geld zou kunnen kopen (grand seiko of tudor of omega). Beetje verhaal van een VW Touareg. Super ding, maar de meesten kiezen dan voor een audi Q7 of GLE of X5, toch? Maar jij weet wel beter met die sla037 om je pols.
Als ik het geld had … denk toch uiteindelijk de Seiko. Dan kan ik aan m’n vrouw zeggen dat het “maar” een Seiko was
Soit … terug naar iets waar ik iets over kan zeggen en dat is de spb187 - compleet ondergewaardeerd hier denk ik dan. Ding is perfect op de pols. Is saffier, keramische bezelf, prachtige sunburst, mooi detail met het rode puntje op de secondewijzer. Zeer goed afgewerkt voor z’n prijs, is een veelvoud beter afgewerkt dan een seiko5 of skx. Leuke brushing en polijsting en het lichtspel ervan.
Dat wou ik even kwijt : de spb187 is ondergewaardeerd.
Ik draag hem niet zó vaak, maar steeds als ik hem omheb denk ik bij mezelf dat het een prachthorloge is. Ohja … en 80h power reserver is zeer fijn!