Blauwe Oyster Perpetual met Explorer hands

Origineel laten, de Merc wijzers brengen het geheel uit balans.
Het is an sich een prachtig horloge.

Ik vind het origineel mooier, wat rustiger beeld.

Dit !
Ik vind het ook wel grappig staan, maar het gaat erom wat je zelf er van vind.
Zou het gewoon proberen !

Pieter.

Ik vind de ronde vorm van de mercedes wijzer en lollipop seconde wijzer niet mooi bij de langwerpige vorm van de batons op de OP. Niet voor niets hebben de meeste horloges met mercedes wijzers de ronde uurmarkers.

1 like

Als je het dan doet, doe het dan met een setje snowflakes van Tudor! Dan heb je ipv het Mercedes logo een vierkant en je secondenwijzer heeft dan ook een vierkantje. Past beter bij de indexen, alles rechthoekig.

Ik vind het er top uitzien. Je krijgt een soort blauwe Explorer
gaaf.

Toch zou ik het niet doen. Ik ben nogal gevoelig voor het origineel laten van een horloge, ook al kun je altijd terug.

Nope, de mercedes wijzer is een ramp op dit model. Uit alles van het originele model spreekt een soort rankheid en transparantie. Wordt volkomen teniet gedaan door de lompe mercedeswijzer. Just my 2 cents.

2 likes

Maakt hem wat minder dressy
 vind het het gaaf

Allemaal bedankt voor je mening en heb uiteindelijk dan toch besloten om de Oyster Perpetual in originele staat te behouden !

2 likes

:+1:

Snap de ‘uit balans’ verhalen niet helemaal. Dit is een originele plaat, met ‘explorer’ cijfertjes en de wijzers precies van een 112470. Balans dus op zo’n manier, dat toen Rolex de 214270, 39mm Explorer presenteert iedereen moord en brand schreeuwt over ‘uit balans’.

Uiteindelijk iedereen weer blij nu ‘de balans’ in de 214270 weer is hersteld.

Heb de bovenstaande foto lang in overweging gehad, uiteindelijk toch vanwege het verhaal erachter de 36mm Explorer gekocht (en geaccepteerd dat de dial minder mooi was) en jaar later ingeruild op zo’n uit-balans-explorer.

Ik dacht dat de bovenste origineel was en de onderste een mod, en wilde direct roepen dat je het moest doen.

Toen bleek de onderste origineel te zijn, en steeg Rolex in m’n achting. Laten zo.
:slight_smile:

Wat @JReijmers zegt.

3 likes